Post staat onder deze categorie omdat de text editor in js is.

Beste,

Na het implementeren van mijn Rich Text Editor (uEditor.js) kan ik wel handmatig text toevoegen. Maar als ik bepaalde teksten kopieer en plak vanuit kladblok, wordt de tekst wel weergeven in de textarea.. Maar zodra ik het op sla, wordt het niet toegevoegd aan de database

Geen idee of het nu aan mijn PHP functie ligt (aangezien hij in een normaal textarea field wel alles succesvol wegschrijft) of dat het aan de Javascript code ligt.

JS code:
https://github.com/laoqiu/uEditor/blob/master/uEditor.js

Misschien kunnen jullie het vinden.. Alvast bedankt!
Dat is simpel het moet namelijk zijn:

<?php
header("Content-Type:text/html;charset=utf-8");
$db_hostnaam = "host"; 
$db_gebruiker = "user";
$db_wachtwoord = "password"; 
$db_naam = "databasename"; 

$mysqli = mysqli_connect($db_hostnaam, $db_gebruiker, $db_wachtwoord, $db_naam);
?> 

Zoals ik al eerder uitlegde, voor mysqli is de 'syntax' nagenoeg hetzelfde als mysql. Dus voor de meeste dingen kun je er achter mysql gewoon de i plaatsen en zal het werken. Zoniet dan google je even de mysqli functie ervoor hoe je dit wil gebruiken.

En wil je het echt OOP (Object Oriented Programming) gaan doen raad ik PDO aan inplaats van mysqli
belangrijk verschil tussen mysql- en mysqli-functies: de connection

Waar het met mysql zoiets is als

mysql_query($query, $connectie);

waarbij dan ook nog eens de 2e parameter optioneel is (als je hem niet opgeeft, probeert php het met de laatst gebruikte connectie),
is deze bij mysqli verplicht EN staat de connectie als eerste:

mysqli_query($connectie, $query);

Ah! Bedankt jongens,

Aangezien de gehele website nu met de oude mysql is geschreven, lijkt het me in het begin makkelijk en sneller om over te stappen naar mysqli. Ik wil wel graag PDO gaan doen. Maar dit komt later denk ik ;p

@Ivo P:
Bedankt! Heb ik veel aan.

Groetjes

Reageren