Ik heb een gek idee voor een topic: script challenge
Iemand verzint een idee voor een script/onderwerp en bepaald de regels van wat je mag gebruiken.
De beste geschreven script wint.
Lijkt iemand dat leuk?
[size=xsmall]Toevoeging op 15/01/2014 15:22:46:[/size]
"Special Prize
So there are plenty of opportunites to win nice prizes. But wait, there's more. I am working on a special prize that you also will get if your country wins. I cannot tell you about it yet because I am still working on it. But I promise it will be awesome.
For now, please go and tell about this championship of the nations to your country fellows, so together you can win the nations award!"
Waarom moet er altijd een prijs aanhangen om gemotiveerd te worden, en dat voor die jaar lang gratis hosting dat was volgens mij iets anders. Dat was als je een tutorial schreef, ik ben te lui om een tutorial te schrijven ook omdat ik niet goed kan uitleggen. Maar als er een wedstrijdje word gehouden 'wie het best/makkelijkst/kortst script' ofzo ben ik wel geneigd om mee te doen alleen al voor de eer.
En sws wel een deadline, wat is een wedstrijd zonder een deadline? Voetbal doe je toch ook 90 minuten, dat doe je ook niet oneindig.
Ik zou zeggen, begin zo'n topic of weet ik veel wat en kijk wat de animo daar voor is.. Niet geschoten is altijd mis..
Een thread zou beter zijn dan een topic ergens te plaatsen maar ik heb geen moderator status.
Het is een leuk idee maar ook een gewaagd idee.
Maar denk hier aan,
je ziet twee programmeer stylen het tegen elkaar opnemen, is toch wel erg interessant?
Ik wil wel weten wie de grote namen hier zijn!
Het is even wat anders dan andere helpen (en daar hoor ik niet bij)
ik gok dat php beginners hier extra gemotiveerd van gaan worden dat weer de animo voor de deelnemers vergroot.
Leuk idee, ik ben zelf een ramp kwa scripten, begin de basis nu pas een beetje door te krijgen. Maar zeker leuk om mee te kijken.
Wellicht icm een live sandbox oid, zodat we meteen kunnen zien hoe en of het script werkt.
Ik denk niet dat je er een prijs aan moet hangen. Gewoon leuk een uitdaging voor de programmeurs (bijv. schrijf een nuttige code binnen 200 tekens, etc.). Het moet ook niet echt iets van een wedstrijdje zijn ofzo, naar mijn mening. Gewoon leuk voor degene die zin hebben.
Op codereview.stackoverflow.com doe ze bijv. elke maand een ander probleem die iedereen dan in zijn eigen taal mag oplossen. Wij hebben hier een aantal jaar geleden wat scriptraadsels gemaakt die iemand anders moet oplossen.