Door
James de Graaf
op 16-01-2014 15:24
gewijzigd op 16-01-2014 15:32
2.248 views
Voor mijn mobiele website wil ik graag de positionering van mijn icoontjes aanpassen.
Het gaat hierbij om een navigatiebutton bestaande uit een icoontje en een paginatitel. Momenteel worden de icoontjes links van de paginatitels weergegeven, terwijl ik deze graag rechts gepositioneerd wil hebben. CSS lijkt de positie niet te beinvloeden. De eerstgenoemde code hieronder echter wel. Tot nu toe zonder het gewenste resultaat.
Zou iemand me hierin kunnen helpen, aangezien ik een beginner ben. Alvast bedankt!
Dit heeft niks met positionering te maken, gewoon hier float voor gebruiken. Even een paar tips wat betreft dit korte stukje CSS.
- Je wilt iets positioneren in een element, gebruik dan absolute en relative op de parent.
- z-index is nergens voor nodig want je wilt niks over elkaar heen liggen
- In dit geval hoef je niet te positioneren, float: right is genoeg ivm margin (zie mijn vorige reactie).
Tevens ben ik geen fan van lege elementen (hoe meer elementen hoe slechter voor de SEO), je zou dit kunnen oplossen door het icoon via css toe te voegen via :after methode. Of de icoon op de achtergrond afbeelding te doen, of een span in de a (om de tekst) en daar de icon op de achtergrond te zetten. Ik zou hier sws geen extra img van maken...
Dit heeft niks met positionering te maken, gewoon hier float voor gebruiken. Even een paar tips wat betreft dit korte stukje CSS.
- Je wilt iets positioneren in een element, gebruik dan absolute en relative op de parent.
- z-index is nergens voor nodig want je wilt niks over elkaar heen liggen
- In dit geval hoef je niet te positioneren, float: right is genoeg ivm margin (zie mijn vorige reactie).
Tevens ben ik geen fan van lege elementen (hoe meer elementen hoe slechter voor de SEO), je zou dit kunnen oplossen door het icoon via css toe te voegen via :after methode. Of de icoon op de achtergrond afbeelding te doen, of een span in de a (om de tekst) en daar de icon op de achtergrond te zetten. Ik zou hier sws geen extra img van maken...
Bedankt voor je uitgebreide reactie en toelichting. Ben een beginner, dus om verwarring aan mijn kant te voorkomen, heb ik een sterke voorkeur voor het aanpassen van de bestaande code in plaats van het schrijven van andere codes. Ben om je suggestie te gebruiken nog niet gevorderd genoeg.