Ik heb een grote lijst plaatsnamen in een mysql tabel staan, en wil via een form hier 1 uit selecteren
Hoe kan ik dat maken zoals google dat doet, dat er terwijl je typt resultaten die voldoen aan je opdracht worden getoond?
Omdat de tabel city-id`s en andere informatie bevat die op een andere pagina(process.php) wordt gebruikt, wil ik dat er alleen een optie kan worden geselecteerd, en niet gewoon tekst ingetypt door de user.

Hoe dit te doen??
Alvast bedankt!
Kijk eens naar Ajax.
Bedankt voor de links, maar hoe kan ik nu een koppeling maken naar mijn mysql database, en dan zoals google dat doet suggesties weergeven tijdens het typen?
Zo doe ik dat.
<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT" );
header("Last-Modified: " . gmdate( "D, d M Y H:i:s" ) . "GMT" );
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate" );
header("Pragma: no-cache" );
header('Content-Type: application/json; charset=utf-8'); 

if (isset($_GET['term']) && $_GET['term'] != '') {
$sql = "SELECT naam, dit, dat, zus, zo FROM tblname
	     WHERE naam = '".mysqli_real_escape_string($con,$_GET['term'])."'";
$suggest_query = mysql_query($sql);
$searchresults = array();
	while($suggest = mysql_fetch_assoc($suggest_query)) {
		$searchresults[] = array("label" => utf8_encode($suggest['naam']), "id" => $suggest['id']);
	}
}
echo json_encode($searchresults);
?>

Dit script roep ik aan via het 'source' event van de $.autocomplete() en verwacht standaard een output in JSON.
Als ik dit op een lege pagina plaats, dan komt er alleen "null" te staan. Ik krijg geen simpele searchbox te zien
Ik zie wel waar ik de tblname kan invullen, maar moet een wachtwoord/username/host niet worden toegevoegd?

Ik zoek naar iets zoals op jou site staat in de reisplanner: zodra je gaat typen, komen er een aantal suggesties, ik weet niet of de NS dit uit een database haalt of vanuit een api, maar het idee is hetzelfde (http://www.treinenweb.nl/page/reisplanner)
Dit is de afhandeling van de autocomplete. Lees ook mijn laatste regel eens in mijn vorige post.
MySQL connectie moet je uiteraard ook even doen.
Hoe kan ik dan vanuit een form, op bijvoorbeeld index.php hier de autosuggest vandaan halen?
Oh, die reisplanner, dat is een standaard 'widget' die de NS aanlevert waar ik op de kleuren en de titel na verder geen controle over heb. Ik ga daar op termijn ook vanaf stappen en via de NS API werken.

Toevoeging op 18/01/2014 10:47:24:

Via dit script: http://jqueryui.com/autocomplete/
maar dan in plaats van een vaste array, gebruik je:
source: 'zoeken.php'

In zoeken.php plaats je dan dat PHP-script wat ik je gaf, en die wordt vervolgens uitslutiend door de autocomplete gebruikt.

Dit gebruik ik dus als benodigde JS:

$("#stationsearch").autocomplete({
			source: "js/station_suggest.php",
		minLength: 2,
		select: function( event, ui ) {
			window.location = '/stations/'+ui.item.id;
		}
	});

Reageren