Ik heb een grote lijst plaatsnamen in een mysql tabel staan, en wil via een form hier 1 uit selecteren
Hoe kan ik dat maken zoals google dat doet, dat er terwijl je typt resultaten die voldoen aan je opdracht worden getoond?
Omdat de tabel city-id`s en andere informatie bevat die op een andere pagina(process.php) wordt gebruikt, wil ik dat er alleen een optie kan worden geselecteerd, en niet gewoon tekst ingetypt door de user.
Bedankt voor de links, maar hoe kan ik nu een koppeling maken naar mijn mysql database, en dan zoals google dat doet suggesties weergeven tijdens het typen?
Als ik dit op een lege pagina plaats, dan komt er alleen "null" te staan. Ik krijg geen simpele searchbox te zien
Ik zie wel waar ik de tblname kan invullen, maar moet een wachtwoord/username/host niet worden toegevoegd?
Ik zoek naar iets zoals op jou site staat in de reisplanner: zodra je gaat typen, komen er een aantal suggesties, ik weet niet of de NS dit uit een database haalt of vanuit een api, maar het idee is hetzelfde (http://www.treinenweb.nl/page/reisplanner)
Oh, die reisplanner, dat is een standaard 'widget' die de NS aanlevert waar ik op de kleuren en de titel na verder geen controle over heb. Ik ga daar op termijn ook vanaf stappen en via de NS API werken.