Door
Machiel K
op 19-02-2014 20:33
gewijzigd op 19-02-2014 21:34
2.002 views
Hai,
Ik ben de laatste stappen aan het zetten om mijn website machielk.nl af te ronden. De grootste reden dat ik deze website gemaakt heb is dat ik volgend jaar de studie Mediavormgeving wil gaan doen. Om voor mijn intakegesprek iets te laten zien voor wat ik al kan, heb ik dus deze website gemaakt. De opleiding is vooral gericht op het ontwerp, dus op de lay-out.
Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie van de (responsive) lay-out vinden.
Ik ben zelf denk ik niet erg tevreden over de kleur van het menu. Het is zo donker en wat aan de saaie kant vind ik zelf. Wat vinden jullie daar van?
Meningen over andere dingen zijn ook erg welkom!
Alvast bedankt.
Groeten,
Machiel.
(Om er nu maar meteen een topic van te maken, zal ik ook meteen mijn vraag stellen.
Ik heb nu bijvoorbeeld de link /?pagina=contact, met mod_rewrite naar /contact en /?pagina=overmij naar /overmij. Maar nu zou ik willen dat als je de link /?pagina=contact in je balk invoert, dat je dan automatisch doorgestuurd wordt naar /contact, en met /?pagina=overmij naar /overmij. Hij moet dus gaan kijken wat er ingevuld staat bij ?pagina, en die vervolgens doorgeven denk ik? Maar hoe moet ik dat aanpakken..)
- Ik vind je boxje bij je portfolio wel heel erg smal, ik beweeg bijna automatisch naar het scherm toe om het te lezen.
Dat komt (denk ik) vanwege de responsive layout. Ik zal veranderen dat de boxjes al eerder de hele breedte innemen in plaats van heel dun.
Wouter J op 01/03/2014 23:30:31
- Ik mis een leuk spannend patterntje in je menu. Gewoon zoiets simpels als je als overlay gebruikt bij het tonen van een portfolio item (je ziet het nauwelijks) doet het al zo veel beter :) Het mist allemaal iets spannends, je denkt hé zo strak, er moet ergens iets zijn. Maar dan is er helemaal niks, dat is wel een kleine tegenvaller
Jep. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, uiteindelijk kwam ik uit op esn streepjes patern. Zelf vond ik het niet echt mooi staan, ik zal het morgen online zetten en dan hoor ik graag wat jij er van vindt.
- Dat je foto pagina (die overigens nergens gelinkt wordt) zo langzaam laad is omdat je alle foto's....
Goed, dankje. De foto pagina komt als een boxje op de portfolio pagina te staan.
- Je gebruikt xHTML, ik zou daar heel snel een groot vraagteken achter zetten en ga nadenken of je dat wel echt wilt.
Ik heb eigenlijk HTML zo geleerd en pas het dan ook overal met xHTML toe. Ik keek laatst naar HTML5, eigenlijk best weinig verschil, alleen wat vervangers voor divjes. Ik denk dat ik een remake zal maken in HTML5.
Met alle andere genoemde punten ga ik uiteraad ook iets doen, alleen had ik daar geen commentaar op. Vandaar dat ik niet elk punt hierboven heb staan.
Toevoeging op 01/03/2014 23:54:19:
Wouter J op 01/03/2014 23:34:14
Was trouwens vergeten te zeggen: De eerste indruk is goed, hij oogt lekker en bevat goede kleuren combinaties.
Haha.
Toevoeging op 02/03/2014 14:45:52:
- Ik mis een leuk spannend patterntje in je menu. Gewoon zoiets simpels als je als overlay gebruikt bij het tonen van een portfolio item (je ziet het nauwelijks) doet het al zo veel beter :) Het mist allemaal iets spannends, je denkt hé zo strak, er moet ergens iets zijn. Maar dan is er helemaal niks, dat is wel een kleine tegenvaller
Heb een leuk patroon toegevoegd en de kleuren wat aangepast.
- Grote stukken tekst (bijv. op je over mij pagina) zijn moeilijk te lezen als je gewoon normaal achter een beeldscherm zit (zelfde met deze site overigens). Ik raad je aan de line-height wat groter te maken (1.3 is aangeraden door typografie experts
. Als ik line-height 1.3 instel, dan wordt de ruimte tussen de regels kleiner. Is dat ook wat je bedoelde?
- Maak de site naam (linksbovenin) klikbaar naar de home, dat is wat mensen verwachten.
Check.
Andere opmerkingen heb ik ook aangepast/toegevoegd.
Mijn enige vraag is nu nog eigenlijk wat jullie van de linker kant vinden. Die blokken, staan die goed zo? Veranderd het veel aan de lay-out?
De Berlijn pagina laad veel sneller nu ik kleinere images gebruik. Top :).