Hallo,

Gisteren wees Wouter mij hier op het Strategy pattern. Ik gebruik dit zelf nooit, dus ik ben er wat over gaan lezen. Zelf blijk ik vaak het template pattern te gebruiken. Nu vraag ik me af wanneer je wat gebruikt. Ik vind ze heel erg op elkaar lijken namelijk. Ik heb op Google gezocht, en blijkbaar hebben veel mensen dezelfde vraag gesteld, maar er komen zeer veel verschillende antwoorden op.

Ik heb zelf een abstracte autoloader class waarvan de loadClass method abstract is. De child class extend de abstracte class en moet deze loadClass method dan zelf invullen. Is dat correct? Of moet je hier ook een strategy pattern gebruiken?
>> Waar staat voter eigenlijk voor? Het heeft toch niks met stemmen te maken?

Het komt, geloof ik, officieel wel van het stemmen. Alleen het is een beetje, hoe zeggen we dat, radicale stemmethode. Er wordt gewoon aan heel wat voters gevraagd: Hé, vind jij dat de huidige user deze actie mag doen? Zodra er 1tje "nee" zegt is het antwoord op die vraag ook "NEE!!", zodra ze allemaal "ja" zeggen is het antwoord ook "ja".

Ik zou je willen aanraden deze video te bekijken, die legt uit wat ik hier probeer uit te leggen, maar dan op een duidelijke en leuke methode: http://youtu.be/xQyEXzug7P8

[offtopic]Sorry, ik ben na 2 jaar zo geïndoctrineerd door Symfony dat praktisch al mijn ideeën rond hun concepten zweven...[/offtopic]
Wouter J op 24/02/2014 18:19:25

[offtopic]Sorry, ik ben na 2 jaar zo geïndoctrineerd door Symfony dat praktisch al mijn ideeën rond hun concepten zweven...[/offtopic]

En ik maar denken dat ik het helemaal fout doe .....

>> En ik maar denken dat ik het helemaal fout doe .....

Anders ik wel :)

Thanks Wouter!

Reageren