Ola,

Korte vraag. Ik zit me af te vragen... Stel ik heb 2 classes waarin ik de data van een request wil opslaan. In de ene class wil ik client data opslaan en in de andere server data. Voor welke mappenstructuur zouden jullie dan kiezen? A, B of C? (Ik snap dat er nog meer mogelijkheden zijn, maar ik zou graag weten welke van deze 3 jullie voorkeur heeft en waarom.)

A)

/request/
         clientdata.php
         serverdata.php

Of voor deze manier:

B)

/request/
        data/
             clientdata.php
             serverdata.php

Of...

C)

/request/
        data/
             client/
                    data.php
             server/
                    data.php

Het gaat me er vooral om wanneer je überhaupt over moet gaan tot het aanmaken van nieuwe directories. Je kunt zeggen dat beide classes onderdeel van het request zijn, en ze dus gewoon in de request map zetten (A). Je kunt ook zeggen dat het fenomeen "data" weliswaar tot het request behoort, maar een apart onderdeel daarvan is (B). En je kunt vervolgens binnen die data ook weer aparte mappen maken omdat het om verschillende typen, client en server, data gaat (C). Ben benieuwd naar jullie reacties en vooral hoe jullie daar mee omgaan en waar jullie je keuzes op baseren.
Ward, excuus als ik je niet goed heb begrepen :) Ik doe m'n best ;)

>> Als je dan toch de tweedeling client/server in data wilt handhaven, is dit een betere oplossing:

Maar dit is dus ook echt waar mijn vraag om draait: het bepalen wanneer je een submap/subnamespace moet gebruiken.

Vind jij dat "data" een aparte subnamespace behoort te zijn? Want jouw oplossing werkt ook...

/request/
         ClientData.php
         ServerData.php

Hier zeg je dus... we hebben een request en onderdelen van dat request zijn de client data en de request data.

Wanneer en om welke reden zou je kunnen besluiten om de data in een aparte map te zetten. Mijn 1e gedachte was... "data" is een bepaald onderdeel binnen het request, en daarom moet het worden opgesplitst. Maar stel dat we alle data in 1 bestand zouden opslaan, zou je dan ook een submap data maken? Daar zou dan maar 1 bestand in staan. Ik vind het lastig... :(
>> Mijn 1e gedachte was... "data" is een bepaald onderdeel binnen het request, en daarom moet het worden opgesplitst.

Is dat zo...? Leg ons dan eens uit welk ander onderdeel van een request niet uit data bestaat? En hoe je onderdelen van een request wilt verwerken waarvan niets bekend is in data?
Daar heb je een goed punt. Bedankt voor het meedenken.

Reageren