Ik lees hier zooooo vaak dat Tabellen niet voor de layout is bedoeld, maar nu ben ik eigenlijk reuze benieuwd wat wel DE goede manier is...

DIV's?
Nee, geen iframe :p Frames zijn prul :)
Soit, enjoy op school, ik moet toch pas 13 september ^^
Voordeel van div's:
position: relative, z-index, en dus een hele lading overlappen.
Rafael schreef op 23.08.2005 11:49
Nee, geen iframe :p Frames zijn prul :)
Soit, enjoy op school, ik moet toch pas 13 september ^^

Frames hebben bij goed gebruik ook positieven kanten. En het lijkt op een iframe
Frames zijn handig als je geen PHP/ASP hebt, omdat je anders op elke pagina bvb het menu weer moet invoegen... Maar voor de rest, zie'k niet veel voordelen in frames...
'k heb een pagina header proberen te bouwen met layers. (buttons, tekst, logo) In Firefox zag alles er prima uit, maar IE dacht daar heel anders over... Dus, omdat IE nog zeer veel gebruikt wordt, alles maar weer in tabellen gebouwd :(
Rafael schreef op 23.08.2005 11:49
Ik moet toch pas 13 september ^^

En ik dacht dat ik met mijn 1 september aan de late kant was...

Ontopic:

Ik ga vanaf nu ook wat meer met div's werken...
Ik vond met tabellen iets handiger met fouten opsporen... Met div's kom ik er nooit uit... Ga in het begin ook gewoon mijn div's door Photoshop laten maken opbouwen...
ik moet nog wat leren met div elementen maar daar heb ik een goede vriend voor die er alles van weet ^^ als mijn site af is qua login ga ik met divs werken

maar is het niet zo dat als je de textgrote veranderd met ctrl + muiswheel scroll heb je dan geen last dat alles over elkaar heen gaat lopen ?

Reageren