Hallo, ik heb een probleem met de onzichtbare EOL.

Net als deze tekst heb ik een mysql database met zo'n tekst die komt uit eeb input en heeft gewone regelafbrekingen.

Nu wil ik die tekst via innerHTML op het scherm weergeven. Echter in de html wordt de code in "onclick" dus ook afgebroken.

In de html krijg je dan

onclick = bla bla innerHTML='1e regel
2e regel
3e regel'

Nu heb ik dat op mijn windows test server met php weten op te lossen met

<?php
$description = str_replace(PHP_EOL, '<br />', $description);
?>

Nu blijkt het echter op de linux webserver niet te werken.

Iemand een idee?

p.s. ik al 3x geprobeer met <script>, <code> maar iedere keer krijg ik de code niet in een code venster. wellicht een idee omdat tussen titel en tekst waar ook B I U S link en quote staat te zetten.
ok probleem opgelost.
NIET de nlbr
WELregel 3 van Santhe (\r en \n vervangen door '' NA mijn oorspronkelijke regel (PHP_EOL -> <br />

En ik geloof dat ik een boosdoen had, ik had vooraf $description door de htmlspecialchars() gehaald en dat mag schijnbaar niet.
Onder Windows was het schijnbaar geen probleem. (ja ja Linux is een strenge leermeester)

Alleen nu heb ik het probleem dat ik html waarschuwingen krijg omdat & niet verandert wordt in &amp; .....

==update ===

probleem heeft zich nu verplaatst althans als ik op de linux-doos de volgende regels weghaal

<php
$title = htmlspecialchars($title);
$description = htmlspecialchars($description);
?>

werkt het.
Maar dan krijg ik html foutmeldingen .....

Zet ik het terug werkt het hele verhaal niet (op de linux-doos).

op de windows-doos maakt het niks uit

====== Update ========
In de database waar $description wordt uitgehaald zit vaak het ยค teken. Dit zou het euro teken moeten zijn. Onder Windows is het ook het euroteken. Maar bij de Linux-doos werkt het dan totaal niet en wordt er in de InnerHTML niks afgedrukt .....
Kennelijk stel je niet zelf en karkterset in en verschilt die 0p beide servers. Los van iis of apache, of windows / linux.
Http://wiki.pfz.nl/charactersets
Tsja, nooit problemen mee gehad (sinds kort op linux).
De eerdere post hebben wel de oplossing gebracht.

Hierdoor kwam een ander probleem aan het licht (verplaatsing probleem).

Dus ik denk dat het off-topic gaat worden.
Wellicht beter om een nieuw draadje te starten

Luitjes, bedankt voor goede richting op wijzen ...

Reageren