Valt het jullie ook op dat de pagina's er wel erg lang over doen na een refresh? De pagina laad wel, maar dan duurt het vervolgens zo'n 5 seconde voor ik ergens op kan klikken.
Inderdaad, en bij langere webpagina's mis je dan vaak de onderzijde.
De boosdoener lijken de advertenties: precies vanaf een advertentieblok gaat het dan namelijk mis en de rest verschijnt vervolgens alsnog tegelijk met de advertentie.
Ah, dus mogelijk een trage advertentie server als ik jou hoor. Ligt dus extern.
Dan de advertenties maar met ajax inladen zodat wij er in ieder geval niet op hoeven te wachten.
De boosdoener is weer eens de ShareThis buttons (die buttons die al voor 101 problemen hebben gezorgd en waar niemand eigenlijk het nut van weet). Die buttons hebben een script naar een externe site (wel meerdere), die heel erg traag is. Daarom duurt het lang voordat de website geladen is. IE geeft zelfs foutmeldingen van een vastgelopen pagina bij elke pagina met de sharethis buttons.
Tl;dr: Bas, haal die beroerde buttons nou eens weg :)
Ik had van de week op mijn telefoon ook last van een traag functionerende browser, als ik PHPhulp bezocht.
Dit resulteerde een een hoop 100% CPU-gebruik met een snel leeglopende accu.
Sharethis buttons? Nooit gezien en totaal niet nuttig op een forum. Van mij mag t weg :)
Ik krijg sinds kort op de iPad een flippende tekst helemaal onderaan het scherm met iets als 'mmmmmmmmli' of zo. Die ervoor zorgt dat ik niks anders meer op die pagina kan doen en mooi onderaan vast blijf zitten.