nu is me dit al wel gelukt dmv een htaccess, en dit gebeurt uiteraard ook bij andere paginas. Enkel waar ik nu tegenaanloop is dat ik graag de schoenen eruit wil halen en dan een actie maken. bijvoorbeeld een echo. Dus als het schoenen is dat echo bla anders echo bli. Maar ik weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken.
ja dat begrijp ik, maar ligt dit misschien aan mijn htaccess? Want het is nu dus: http://localhost/admin/winkel/add/ waarbij ik die add probeer op te halen. Maar hij zegt dan dit:
The requested URL /admin/winkel/add/.php was not found on this server.
Maar is het dan ook zo dat als ik een andere pagina heb, dat ik dan weer deze regel moet toevoegen:
RewriteRule ^bestellingen/([^.?/]+)/?$ bestellingen.php?action=$1 [L]
Dan krijg ik straks 10 van die regels onder elkaar als ik meerdere paginas krijg?
Ligt er dus aan wat je wil. Daarom gaf ik 2 voorbeelden.
Wat voor pagina's heb je?
Je zou het ook zo kunnen doen namelijk (Niet getest)
RewriteRule ^([^.?/]+)/([^.?/]+)/?$ $1.php?action=$2 [L]
Maar dan ben je wel afhankelijk van de action omdat je deze er juist uit wilt laten.
Probeer eens wat uit zou ik zeggen, er is een hoop mogelijk afhankelijk van wat voor jou handig is.
edit
Die action ligt natuurlijk ook aan jouw manier van programmeren. Persoonlijk zou ik dat namelijk nooit meegeven alleen pagina.php?add of pagina.php?send etc.
Dan kun je in je htaccess ook wat flexibeler zijn.
Veel rewriterules hebben is ook niet erg hoor.
Ja ik begrijp inderdaad wat je bedoelt. Het probleem is dat ik niet precies weet hoe die htaccess werkt. Ik het me er in geprobeerd te verdiepen, maar vind het erg lastig. Ik heb een adminpaneel gemaakt, en soms wordt deze url opgeroepen: www.blabla.nl/bestellingen of www.blabla.nl/bestellingen?action=add (dus met en zonder action)