Ik wil een Person class gaan maken, en nu vraag ik me af welke properties daarbij horen.
Volgens mij heeft ieder persoon in ieder geval een:
- first name
- last name
- dying day * (optioneel)
- social security number (optioneel)
- description (optioneel)
* Weet iemand het Engelse woord voor sterfdag? Google Translate zegt "anniversary", maar dat lijkt me meer een verjaardag. Ik zie ook "dying day". Is dat correct?
Zijn er nog meer properties waar ik nog niet aan heb gedacht, maar die wel bij een Person horen?
Bedoel je daar dan mee dat een bankrek. geen property van een Person is?
hangt er vanaf.
Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.
dan wel.
Als het om een algemene situatie gaat: ik ken zat mensen die bij meerdere banken rekeningen aanhouden.
al was het maar om bij de ene bank gebruik te kunnen maken van de verzekeringen bij een pakket, bij de andere bank te beleggen en een derde bank stelt simpeler een credit card beschikbaar of biedt goede spaarrekeningen.
Dan hoort de persoon (personen) dus bij de bankrekening en niet omgekeerd.
Het laatste stuk vanaf "Als het om een algemene situatie gaat"..." begrijp ik volkomen.
>> Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.
Waarom is de situatie hier anders volgens jou?
Dat heeft te maken met witwaspraktijken, verduistering en oplichting. Lang verhaal, maar een eventueel tegoed betaal je altijd terug naar de rekening waarvan oorspronkelijk werd betaald.
Zó kan het inderdaad ook de bankrekening zijn waarop bijvoorbeeld een abonnee zijn jaarlijkse abonnement moet storten. Met andere woorden: de bankrekening waarop de persoon jou betaalt, niet de bankrekening van de persoon.
Sorry dat ik er ff op door hamer, maar ik probeer het voor mezelf duidelijk te krijgen.
We constateerder eerder dat één persoon meerdere rekeningen kan hebben, en dat meerdere personen dezelfde rekening kunnen hebben. En om die reden hadden we gezegd dat een bank.rek.nr. dus geen property is van een persoon. Toen zei Ivo ineens:
Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.
dan wel.
Dat snap ik niet. Waarom zou het in deze situatie ineens wel een property zijn? Ik zou dan namelijk eerder denken dat je een persoon koppelt aan een webshop, en die webshop koppelt aan een bankrekening.