htmlentities() zou ik overal achterwege laten: die functie hoor je in combinatie met echo te gebruiken.
Je past nu namelijk de invoer aan. Wil je die ooit nog bewerken, zit je met dingen als < en ë opgescheept.
htmlentities() zou ik overal achterwege laten: die functie hoor je in combinatie met echo te gebruiken.
Je past nu namelijk de invoer aan. Wil je die ooit nog bewerken, zit je met dingen als < en ë opgescheept.
Op regel 53 bestaat $id nog steeds niet.
owja regel 53 klopt inderdaad, zag het over het hoofd, maar hoezo htmlentities() weghalen? dan kan je juist weer <script><script><script><script><script><script><script> doen en dat is ook niet goed
je controle kan altijd een keertje mislukken of niet 100% zijn.
Je code kan nog eens aangepast worden, waardoor je waterdichte controle alsnog niet meer werkt in alle gevallen.
Zeker als code grote stukken uit elkaar staat, kan de invloed van een kleine verandering wel eens groter blijken.
Ik zeg net bijvoorbeeld dat htmlentities() daar niet thuis hoort.
Wat daar dan eigenlijk wel duidelijk bij gezegd moet worden: als je dit aanpast, moet wel aan de andere kant (op het scherm echo-en) htmlspecialchars() gebruikt worden.
Ook bijvoorbeeld als je een pdf maakt, heb je een probleem als je data kapot gemaakt is met htmlenities.
----
iets anders: waarom 12 kolommen met de namen van de maanden?
Wat ga je daar opslaan?
Hoe wil je optellen over een jaar?
Hoe gaat dat als we een jaar verder zijn? komt dan het totaal van de maand april 2015 bij april van dit jaar?
>>> owja regel 53 klopt inderdaad, zag het over het hoofd, maar hoezo htmlentities() weghalen? dan kan je juist weer <script><script><script><script><script><script><script> doen en dat is ook niet goed
real_escape_string() voorkomt dat al. Htmlentities kan dus wel weg.
iets anders: waarom 12 kolommen met de namen van de maanden?
Wat ga je daar opslaan?
Hoe wil je optellen over een jaar?
Hoe gaat dat als we een jaar verder zijn? komt dan het totaal van de maand april 2015 bij april van dit jaar?
dan zal er een nieuwe aangemaakt moeten worden met het jaar 2015 en wordt 2014 inactief gezet, maar dat ga ik later allemaal nog uitbreiden
real_escape_string() voorkomt dat al. Htmlentities kan dus wel weg
nee. htmlspecialchars() moet wel toegepast worden, maar niet hier.
Die functie gebruik je bij echo.
stel ik sla de naam Mariëlle op.
Dan maakt die htmlentities daar Mariëlle van.
Geen probleem, tot je er een plain-text mail, of een pdf van maakt.
----
Je zou de data compleet anders op moeten slaan.
tabel
id
bedrijfs_id
maand (1-12)
jaar
aantal
dan kun je eenvoudig optellen per kwartaal, per 4 jaar, per afgelopen 5 maanden etc.
en je hoeft niets nieuws per jaar te maken