Door
Peter Arendse
op 28-04-2014 20:15
gewijzigd op 28-04-2014 20:17
1.433 views
Allen,
Sinds vele jaren gebruik ik een script en krijg van de 1 op de andere dag een foutmelding zonder ergens aan te hebben gezeten. Kan iemand mij a.u.b. helpen?
De meldingen zijn als volgt:
Deprecated: Function mysql_db_query() is deprecated in /www/htdocs/taxikalf/test/header.html on line 35
Deprecated: mysql_db_query() [function.mysql-db-query]: This function is deprecated; use mysql_query() instead in /www/htdocs/taxikalf/test/header.html on line 35
Deprecated: Function mysql_db_query() is deprecated in /www/htdocs/taxikalf/test/header.html on line 47
Deprecated: mysql_db_query() [function.mysql-db-query]: This function is deprecated; use mysql_query() instead in /www/htdocs/taxikalf/test/header.html on line 47
Boos worden doen we zomaar niet.
Op regel 15 sluit je de connectie met de server
Op regel 16 connect je opnieuw zonder databse te selecteren.
Daarna voer je een query uit zonder database.
Binnen één script kan je gewoon een connectie maken, en die blijven gebruiken totdat je alle queries afgewerkt hebt.
Wil de pret niet bederven, maar mysql is ondertussen toch ook deprecated?!
Kans lijkt mij vrij groot dat bij een volgende update weer (fout)meldingen zullen verschijnen.
In die zin is het beheren/maken/onderhouden van een website net als autorijden. Auto's worden moderner, nieuwe snufjes/technieken. Die zul je ook moeten leren. Verkeersregels veranderen, komen nieuwe straten/wijken bij. Kortom: alles verandert voortdurend en daar zul je mee moeten omgaan.