Ik heb mijn nieuwe website op een externe host gezet. Ik wil de terminal gebruiken om deze website verder af te werken. De webhost heeft echter deSSH-accea standaard uit staan. Is er een mogelijkheid om de externe website te benaderen met de terminal zonder ssh-access?
Ik zou het probleem oplossen bij de oorzaak: overstappen naar een andere provider.
Bij shared-hosting zetten veel hostingprovider SSH namelijk uit voor klanten.
Puur vanwege de veiligheid omdat er ook andere mensen op de server zitten.
- Aar - op 29/04/2014 13:52:22

Bij shared-hosting zetten veel hostingprovider SSH namelijk uit voor klanten.
Puur vanwege de veiligheid omdat er ook andere mensen op de server zitten.

O ja, dat is waar ook. Je hoeft geen verstand van zaken te hebben om webhoster te worden... Alleen maar een extra reden om een andere webhoster te zoeken. Zo moeilijk is het niet om SSH op te zetten met een chroot jail.
Kan deze niet aangesteld worden? Bij mijn hosting is dit ook standaard uit maar kan via controlepaneel aan gesteld worden.
Gebruik dan gewoon iets zoals FileZilla om websites te down- en uploaden.
Willem vp op 29/04/2014 14:01:20

O ja, dat is waar ook. Je hoeft geen verstand van zaken te hebben om webhoster te worden...
Inderdaad, een webhoster is soms reseller van de reseller van de reseller van de reseller van de reseller van de echte seller die lekker met zijn vingers in de neus zit. On Topic: het is technisch geen enkel probleem om ssh aan te zetten en de rechten van een gerbuiker zodanig in te stellen dat hij alleen zijn eigen files kan bewerken. Overigens vraag ik mij af of je dat wil via ssh met vi webgerichte files bewerken er van uit gaande dat je niet ook nog eens VNC via ssh wil gebruiken....

Chris,
Het upkoaden is niet het probleem. Maar om met een PHP-framework te werken moet ik minstens af en toe het commando 'composer update' geven.
Ik zou niet weten hoe ik dat zonder terminal kan doen
@Jona Metz door composer te installeren op je desktop PC en de externe directory op de server lokaal te mounten. Met welk OS werk je?

Reageren