Ben bezig met een contact formulier. Het verzenden van de email en de ajax werkt.
Nu wil ik dat boven het contact formulier als het succesvol is verzoden een soort van popup verschijnt.
Zelf heb ik dit geporbeerd:
Wat bedoel je met een 'popup'? Je doet nu een poging om een javascript alert weer te geven. Dat zal ik m'n bezoekers sowieso niet aan.
Maak een div en style deze als een popup.
<?php if ( $success ) echo "<p>Bericht is succesvol verzonden.</p>" ?>
dit is wat ik nu heb als code. Omdat de php in een andere directory word geladen gaat hij na een submit succes na de php file toe en is dat een witte pagina met de tekst"Bericht is succesvol verzonden".
wat ik is dat deze echo terug naar de juiste html pagina word doorgestuurd.(terwijl deze in een andere directory staat)
<?php
if ( !$success )
{
echo '<script>alert("success");</script>';
}
?>
Maar, waarom een alert, dat is vervelend voor bezoekers.
<?php
if ( !$success )
{
echo '<div id="success">Uw formulier is successvol verstuurd!</div>';
}
?>
Owh, en de style voor #success, moet zelf maakbaar zijn ;)
> Het verzenden van de email en de ajax werkt.
> wat ik is dat deze echo terug naar de juiste html pagina word doorgestuurd.(terwijl deze in een andere directory staat)
Je kunt gewoon de data die je van Ajax terug krijgt weergeven in een div. Als je op de pagina die je met ajax post die success melding weergeeft, krijg je die terug als data.
de php die word opgeroepen staat in de directory: root/site/scripts/php/send.php
zodra er op zend word gedrukt gaat hij naar de file send.php (omdat hier alles word aangestuurd)
nu wil ik dat echo's die ook in send.php staan op de contact.html worden weergegeven.
Helemaal met je eens, wanneer php voorkomt gaat de voorkeur uit naar .php extentie. Je kunt uiteraard een iframe gebruiken en daar je php pagina inladen, maar nogmaals voorkeur gaat uit naar .php extentie dus ik zou zeggen renamen.