Hoi,

Ik zit met het volgende. Een tijd geleden was er een storing bij de hosting waar ik m'n website heb. Dit heeft een aantal dagen geduurt en sinds het verholpen is heb ik een aantal foutmeldingen op m'n website waaronder deze --> Notice: Undefined index: gebruikersnaam in /home/...../domains/......nl/public_html/index.php on line 25

Ik heb gemaild met het hostingbedrijf en kreeg als reactie iets waar ik niets aan heb (gezien ik maar een amateur ben en mijn kunde niet zo ver gaat :-))

"Helaas niet, de backup die teruggezet is, was de meest complete en recente, andere zijn er niet.
De error zit ergens in config/templatepower.php .Over de error Undefined index is wel veel te vinden. Mogelijk kan uw programmeur het bestand aanpassen zodat de error weg is."

Hebben jullie een idee waar ik naar moet zoeken/kijken?

Groet
Marco Kamphuis op 11/05/2014 15:14:13

Hebben jullie een idee waar ik naar moet zoeken/kijken?

In index.php on line 25

Geef die regel eens.
if($_POST['gebruikersnaam'] && $_POST['wachtwoord'] && $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
$_POST['gebruikersnaam'] is blijkbaar niet geset.
Er zal niet gepost zijn lijkt mij.

Toevoeging op 11/05/2014 15:24:40:

Ik gok zelfs dat je deze regel kan vervangen door:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {

Blijft uiteraard een gok vanuit de welbekende glazen bol.
dank voor je antwoord!

Wat houdt dat precies in? Kan ik daar zelf iets aan veranderen?
Zie mijn toevoeging laatste post.

Geef anders even een stukje relevante code rond die regel.
Cool!! dat werkt! maar eigenlijk is het gewoon een stukje code wat verouderd is?
Nee, die regel is niet juist.
Je gaat eerst een POST-var gebruiken en dan kijk je pas of ie bestaat.
Geldt dat dan ook voor het volgende?

op een andere pagina heb ik; Notice: Undefined variable: adresgev in /home/....../domains/......nl/public_html/contact.php on line 26

en daar staat ---> $tpl->Assign('adresgegevens', $adresgev);
Daar zal $adresgev niet bestaan.
Dankjewel voor je hulp! Ik heb $adresgev weggehaalt en foutmelding is ook weg.

Reageren