Ik hoop dat de titel jullie interesse heeft gewekt om mijn probleem op te lossen.
Na in 5 verschillende boeken gezocht te hebben kom ik er zelf niet uit.
Ik ben een formulier aan het maken waarmee ik wil uitrekenen wat iets kost.
Hoe kan ik een waarde meegeven aan de invoer van een select zodat ik er later mee kan rekenen.
Bijv:
Het wit brood kost 1.00, het bruinbrood 1.25 en het volkorenbrood 1.50
Als ik wil uitrekenen wat 3 volkorenbroden kosten dan moet ik op een of andere wijze de variabele $broden in drieen splitsen en ook nog eens een aparte waarde mee kunnen geven.
Google snapt me ook niet als ik het daar probeer te zoeken!
Jeetje, dat vermoede ik al, maar ik wist zeker of $broden de waarde Volkerenbrood zou kiezen of de value. Staat niets over in mijn boeken maar hartelijk dank Frank!
De value van de input is de waarde welk wordt mee gestuurd in de $_POST of $_GET array. Op het moment dat je direct met de input value gaat werken is het mogelijk om de prijs van het brood te manipuleren. Doordat de input value van het wit brood wordt gewijzigd naar 0.25 bijvoorbeeld.
Daarnaast is het corrigeren van de prijs in de toekomst eenvoudiger, en zou je de verkopen van de broden eventueel ook nog gemakkelijk op kunnen slaan in een database.
Off Topic: Uhh Niek, heb jij alleen voeding gehad en geen opvoeding?
On Topic: Mensen ik heb in het verleden, met veel knip, plak en zoekwerk maar vooral hulp van dit forum (Bas) al enige scriptjes voor elkaar gekregen maar heb besloten om nu op mijn 50ste er serieus voor te gaan zitten.
Wat ik nu werkelijk mis in boeken en tutorials is de stap voor stap uitleg van WANNEER en WAAROM!
Wanneer () en wanneer niet, en waarom wel en waarom niet. wanneer {} en wanneer niet en waarom wel en waarom niet, waarom []......etc. Het zou een stap makkelijker zijn om iets te beginnen te maken omdat je weet waarom wel en waarom niet.
Misschien is hier een schone taak voor Niek weggelegd, zo te merken een pienter kereltje die de wijsheid in pacht heeft.
Ik ga door met het topic. Jij hebt het waarschijnlijk over mijn tweede voorbeeld? Ik gebruik daar een stukje javascript. Feitelijk maak ik een array met drie objecten.
een array begint met een [ en eindigt met een ]. Tussen de elementen van een array zet je een komma (,).
Een object begint met een { en eindigt met een } ook hier tussen de properties een komma.
(Bij arrays spreek je van elementen en bij objects van properties)