In de header heb ik een css bestand wat ik wil aanroepen.
Omdat de directory's ervoor nog wel een willen veranderen wil ik dit met {$http_pref} aanroepen.
Deze staat tussen de php tags maar werk nog niet. Hoe kan dit?
Dan lijkt er iets anders aan de hand te zijn. Begin het PHP-bestand eens met het inschakelen van foutmeldingen gevolgd door een simpele echo, bijvoorbeeld:
Ai die heb nog niet, dacht dat php zelf de informatie zou ophalen met dat klei stukje script. Is er een topic waar ik kan zien hoe ik zo een variable kan maken?
Ik neem aan dat je hier het pad naar een CSS-bestand of een CSS-directory nodig hebt?
Misschien is het zowel handiger als verstandiger om alle CSS-bestanden in een aparte directory /css/ op te slaan. Dan heb je voldoende aan een link met een slash aan het begin:
Dat klopt inderdaad, maar dit stuk code word straks verwerkt in de main site. en dan komt er meer bij kijken. Als ik weet hoe ik die variabele kan maken, ben ik heel goed geholpen, en kan alles werken :)
Heb zojuist al eens gegoogled hierop, maar is weinig tot niets over te vinden.
In plaats van de directorystructuur te beschrijven (met variabelen), kun je er ook voor kiezen om de directorystructuur te formaliseren. Voortaan gewoon alle CSS-bestanden opslaan in /css/. Dat zou ik bij CSS-bestanden toch wel serieus overwegen.