Hi guys,

Een Processor/Core/Kernel class doorloopt allerlei stappen. Mag de consructor deze stappen triggeren/uitvoeren? Even een heeeeel erg versimpeld voorbeeldje met 3 fictieve functies.

<?php

class Processor {

private $request;

public function __constructor($request) {
$this->request = $request.
$this->initializeRequest();
$this->executeRequest();
$this->sendResponse();
}

}

?>
Zou de constructor deze functies mogen triggeren? Is dat oké volgens het OOP principe?
Wanneer je een factory class hebt of een singleton. Dus zoals Wouter waarschijnlijk zou zeggen aangezien je de singleton toch niet gebruikt alleen voor een factory. ( oftewel wanneer je vanaf overal een instance wilt instantieren en wilt dat hij overal gelijk is )
Je gebruikt altijd een class hoor :) Ik denk dat je bedoelt dat wanneer je slechts 1 ding hoeft te doen, je een statische method zou kunnen gebruiken. Correct?

Dan ga je inderdaad geen complete classe schijven, en gebruik je een static. Met classe bedoel ik dan ook het verzamelwoord.
>> Dan ga je inderdaad geen complete classe schijven, en gebruik je een static. Met classe bedoel ik dan ook het verzamelwoord.

Wat bedoel je nu precies? Een static method is een onderdeel van een class? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...
Een static is onderdeel van de class, maar niet van het object
Precies, maar er is dus altijd sprake van een class.
Dan ga je inderdaad geen complete classe schijven, en gebruik je een static. Met classe bedoel ik dan ook het verzamelwoord.

>>

Je gebruikt altijd een class hoor :) Ik denk dat je bedoelt dat wanneer je slechts 1 ding hoeft te doen, je een statische method zou kunnen gebruiken. Correct?

Klopt, Dan ga je inderdaad geen complete classe schijven, en gebruik je een static function. Met een classe bedoel ik dan ook het verzamelwoord (object).
>> Klopt, Dan ga je inderdaad geen complete classe schijven, en gebruik je een static function. Met een classe bedoel ik dan ook het verzamelwoord (object).

Euh... een object is dan net weer wat anders dan een class... :(
Een object is een instantie van een class.

<?php

$class = 'Foo';
$object = new $class;

?>

Reageren