Hallo,

Ik mijn afgelopen dagen mijn examen gehad en ik zou graag willen beginnen met het leren van programmeer taal (html, css, php) en mijn vraag is met welke taal ik moet beginnen.

Ik ga volgend schooljaar de opleiding web-/applicatieontwikkelaar en ben al een tijdje bezig met het bewerken van bestaande website's, maar nu wil ik ze toch echt helemaal zelf kunnen maken.

Ik weet dat ik met html moet beginnen maar ik kom er niet goed uit welke html. Ik kwam er achter dat er verschillende html's waren: xhtml, html, html5 etc. Ik kan op google niet echt vinden met welke html ik nu moet beginnen, of ik ze allemaal moet gaan leren of in deze tijd alleen html5 nodig?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Groeten,
Ivo P op 21/05/2014 20:46:57

ik vraag me alleen af, of PHP nu de beste taal is om "programmeren" te leren.
Ik heb het niet gelezen, maar mogelijk dat de link van Aad ook die richting op gaat.

Vroeger begon je vaak met Pascal om gedwongen gestructureerd een programma te leren opzetten:
- variabelen van een bepaald type
- vars vooraf bekend
Vooral dat laatste, ik ben ook een old-skool developer, programmeur noemden we dat destijds, maar tegenwoordig is gestructureerd programmeren kennelijk minder relevant. In het eerste jaar van de MBO gaat de leerling php programmeren met een leraar die ook nog nooit van gestructureerd programmeren heeft gehoord. Deze leerlingen zie je hier in datzelfde jaar vaak terug met in hun profiel: developer/eigen bedrijf. Pascal zou mooi zijn om als basis te leren maar wie doet dat nog?

Reageren