zit zomaar een beetje te testen.. Heb een klein testje opgezet, waarbij ik producten een uniqID() aan geef, die ik later mee geef in het url om vervolgens te kijken of ik een valid id binnen krijg.. puur om te testen..
maar hieruit begrijp ik dus dat zoiets niet bestaat ?
Nou... daarom vroeg ik al waar je mee bezig was...
Normaal gesproken plaats je producten in een database. Daarbij maak je gebruik van autoincrement. De producten worden dan automatisch doorgenummerd, en dat nummer kun je dan ook gebruiken als unique identifier.
[size=xsmall]Toevoeging op 08/06/2014 17:58:30:[/size]
De documentatie zegt ook:
Warning
This function does not create random nor unpredictable strings. This function must not be used for security purposes. Use a cryptographically secure random function/generator and cryptographically secure hash functions to create unpredictable secure IDs.
Heeft niks te maken met deze vraag, het betreft hier namelijk geen veiligheid :)
>> maar hieruit begrijp ik dus dat zoiets niet bestaat ?
Inderdaad, een uniqid betekend een unieke ID. Als iets uniek is kun je het nooit terug vinden. Wat je wel weet is dat het een getal moet zijn, dus je kunt kijken of er geen andere characters dan nummers in zitten. Maar de beste methode is gewoon het id gebruiken, gezamelijk met een msyql_real_escape_string call en gewoon het product uit de database halen. Krijg je iets? Dan was ie valid. Krijg je niks, dan was ie invalid.
Maar wat versta je dan onder isValid? Wanneer is volgens jou een uniqid valid? Die functie genereert een of andere unieke id. Wat kan daar dan niet valid aan zijn?