hallo allemaal,
ik gebruik al een tijdje een script maar sinds vanochtend kreeg ik een melding van een klant dat
zijn voornaam opeens een 0 is geworden,
ik snap zelf niet hoe het kan dit is mijn script:

$voorn   = mysqli_real_escape_string($con, filter($_POST['voornaam']));
$achte = mysqli_real_escape_string($con, filter($_POST['achternaam']));
$email   = mysqli_real_escape_string($con, filter($_POST['email']));
$update  = "UPDATE users SET voornaam='$voorn' AND achternaam='$achte' AND email='$email' WHERE id='$id'";
$run     = mysqli_query($con, $update);
if($run != true)
{
     echo '<div class="gelukt" style="background-color: red;">Error: ' .   mysqli_error($con) . '!</div>';
}
else
{
     echo '<div class="gelukt">Uw gegevens succesvol opgeslagen!</div>';                                   
}

ik heb hem getest en de variablen geecho't dit kwam er uit:
$_POST[voornaam] is "christian" en geen 0
$voorn is ook gewoon "christian"
$update = "UPDATE users SET voornaam='christian' AND achternaam='test' AND email='test' WHERE id='1'";
maar toch krijg ik een 0 in de database.
dit heb ik in phpmyadmin uitgevoert:

UPDATE users SET voornaam='christian' AND achternaam='test' AND email='test' WHERE id='1'

ik krijg geen error te zien maar toch staat er geen christian maar een 0 weet iemand hoe dat kan?
- SanThe - op 14/06/2014 15:03:27

Doe echo $update;

ik heb nu via phpadmin een sqlcode laten maken dit is hem geworden

UPDATE `users` SET `voornaam`='$voorn', `achternaam`='$achtern', `email`='$email' WHERE `id`='$id';

hij doet het nu!! ik snap niet waarom maarja

[size=xsmall]Toevoeging op 14/06/2014 16:37:04:[/size]

toch nog bedankt voor jullie moeite
Christian k op 14/06/2014 16:31:44

<?php
$update = "UPDATE users SET voornaam='" . $voorn . "', achternaam='$achtern', email='$email' WHERE id='$id'";
?>

Geen idee of het wat uitmaakt (je zou dan eigenlijk een foutmelding verwachten), maar waarom begin je met $voorn netjes buiten quotes te plaatsen en daarna niet meer?
Wees consequent.

Reageren