Hey allemaal,

Een korte vraag. Stel we hebben een xml en yaml reader en writer. Wat is dan qua namespace/directory structuur de juiste/handigste opzet?

Optie één, we gaan uit van de hoofdnamespaces "xml" en "yaml":

xml\
    reader.php
    writer.php
yaml\
     reader.php
     writer.php     

Optie twee, we gaan uit van de hoofdnamespaces "reader" en "writer":

reader\
    xml.php
    yaml.php
writer\
     xml.php
     yaml.php     

Alvast bedankt voor de reacties.
Meest gebruikt in OSS projecten is optie 2. Ik zelf ga altijd voor optie 1. Namespaces groeperen klassen die iets met elkaar te maken hebben. Bijv. alle klassen in Ozzie\Framework vormen samen een framework, die in Ozzie\Framework\Yaml zorgen samen voor het communiceren doormiddel van yml bestanden. Als je Xml en Yaml in 1 namespace zet groepeer je eigenlijk niks: Ze hebben geen overeenkomsten behalve dat ze beide writers zijn.
Dankjewel Wouter. Heldere uitleg. Ik kan me daar ook wel in vinden moet ik zeggen.

Maar het komt zo begrijp ik dus allebei voor en geen van beiden is "fout", maar meer een soort van persoonlijke voorkeur dan?
Optie 1, dit is duidelijker. Hier bestaat geen goed of fout in, maar gaat om hoe jij het het meest logisch vind.
Zeker weten optie 1 (vind ik). Dat is veel preciezer, en wat betekent een reader of een writer? Dat kunnen meerdere dingen zijn.
Oké thanks: optie 1 it is!
>> Maar het komt zo begrijp ik dus allebei voor en geen van beiden is "fout", maar meer een soort van persoonlijke voorkeur dan?

Jeeh! Wanneer gaat het kwartje vallen? Ik (en andere zoals Ward) probeer (proberen) je al heel lang duidelijk te maken dat er geen regels zijn. Alles is een kwestie van wat jij wilt. Het is pas fout als jij het fout vindt.
Okeej, thanks. Maar er zijn wel oplossingen die (in de praktijk) blijkbaar beter of logischer zijn. En ondanks dat het een dan niet "fout" is, is het wel prettig om te weten wat "gebruikelijk" is. In ieder geval bedankt weer :)
Jullie zijn allemaal gek! Optie 2 is de betere, en als je die manier niet gebruikt ben je een waardeloze programmeur!!
Vreemd! Ik dacht even iets te horen... het zal wel niets zijn geweest.

Optie 1.
>> Vreemd! Ik dacht even iets te horen... het zal wel niets zijn geweest.

Laten we het daar maar op houden ;)

Reageren