Ola,

Ik heb zelf een autoloader gemaakt waarbij ik de namespaces (uitsluitend) via de constructor doorgeef via een array:

<?php
$autoloader = new Autoloader(['foo' => 'path/to/foo', 'bar' => 'path/to/bar']);
$autoloader->register();
?>
Nu zag ik dat de Composer autoloader van Symfony het anders doet, ongeveer zo:

<?php
$autoloader = new Composer();
$autoloader->add('foo', 'path/to/foo');
$autoloader->add('bar', 'path/to/bar');
$autoloader->register();
?>
Nu vraag ik me af wat daar het voordeel eigenlijk van is (als er dat is). Of maakt het niks uit?
Ozzie PHP op 15/06/2014 17:28:24

@NOLot:

Ik stel een vraag... als ik het antwoord wist zou ik de vraag niet stellen...

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Een eigen mening vormen is helemaal niet slecht. Je loopt echt veel te veel na te denken over dingen, en aan de vragen die je af en toe stelt vraag ik me af of je die tijd niet beter kunt besteden aan het opdoen van ervaring (daadwerkelijk programmeren).

Just my 2 cents...
Oh 2 cents mag je altijd hebben... ik ben alleen tot de conclusie gekomen dat het soms slimmer is om eerst over een juiste aanpak na te denken en daarna pas te gaan programmeren, in plaats van andersom (hoe verleidelijk dat laatste ook is).
Ozzie PHP op 16/06/2014 17:16:19

Oh 2 cents mag je altijd hebben... ik ben alleen tot de conclusie gekomen dat het soms slimmer is om eerst over een juiste aanpak na te denken en daarna pas te gaan programmeren, in plaats van andersom (hoe verleidelijk dat laatste ook is).

True op het moment dat je al veel kennis hebt is het uitdenken van te voren de logische stap. Ik denk echter dat jij nog lang niet op dat niveau zit, en je veel meer profijt hebt van daadwerkelijk programmeren. Maarja het feit dat je al twee jaar lang dezelfde vragen stelt zegt eigenlijk al meer dan genoeg. Just my 2 cents again...

Reageren