Ik heb na maanden hard werken en hier en daar wat hulp van de forumleden een hele mooie website gemaakt die je hier kan vinden.
De website is gemaakt voor bedrijven en consumenten, bedrijven kunnen onafhankelijke klantbeoordelingen verzamelen en hun klanten een uitnodiging sturen terwijl consumenten een beoordeling kunnen geven aan websites/webshops. Het concept is hetzelfde als de grote Trustpilot.
Nu heb je natuurlijk niets aan een mooie website als er niemand opkomt en er geen beoordelingen op terecht komen... Ik heb al vrienden, kenissen en familie gevraagd om een beoordeling te plaatsen indien ze iets online besteld hebben of ergens lekker gegeten hebben en de toko heeft een site.
Maar ik zie maar geen resultaat...ook Google Adwords werkt niet lekker mee met de hoge conurentie van de grote. Hebben jullie misschien tips hoe ik populairder kan worden en meer beoordelingen kan verzamelen en zo dus bedrijven kan aantrekken om een accountje te nemen.
Benader bedrijven.. wees uniek in iets wat jou concurrenten niet doen en laat die bedrijven zien dat ze voordeel uithalen door bij jou de reviews uit te besteden.. denk aan leuke acties voor mensen die reacties zetten.. bijv. korting bij online aankopen etc..
Wat is je bezoekers aantal p/d nu gemiddeld als ik vragen mag?
Goede tips Reshad! De gemiddelde bezoekers per dag zijn: 15 maar grotendeels van phphulp. De adwords campagne heeft 7 bezoekers op geleverd maar geen resultaten. We zijn nu 7 dagen online.
Wat jij doet is wat vele ondernemers proberen: Direct geld verdienen met een website.
Wat je het beste kan doen is het niet 4 weken gratis doen, maar nu nog altijd. In je algemene voorwaarden zet je neer dat je op elk moment hier een bedrag voor kan vragen. Zodra jij voldoende bedrijven hebt verzameld kan je het beste een gratis versie neerzetten welke weinig opties heeft, maar wel beoordelingen kan ontvangen en de 3 pakketten die je nu hebt met de uitgebreidere opties.
Zo houd je je site draaiende met beoordelingen en verdien je er toch geld mee. Je moet hiermee wel de gratis versie echt limiteren, bijvoorbeeld met 10 klantbeoordelingen per maand zodat mensen zien dat het nut heeft om de betaalde versie aan te schaffen.
Enkel tips, doe wat jou goed lijkt.
http://feedbackplatform.nl/pagina/beoordelen:
Notice: A session had already been started - ignoring session_start() in /home/admin/domains/feedbackplatform.nl/public_html/includes/config.php on line 2
Als 'beheerder van een bedrijfs-website' wil ik zoiets wel gebruiken.
Hoe implementeer ik het in mijn eigen website?
Korte code, maar een iframe aub! Dat mis ik totaal.
Of moeten mensen mijn bedrijf eerst naar jouw website gaan, daar mijn bedrijf opzoeken en dan een reactie achterlaten?
En mensen die wat over mijn bedrijf willen weten (recensie) op jouw website iets zoeken?
Grappig is wel dat je, ondanks dat je nog maar 7 dagen online staat, al goede recensies hebt gekregen, van je 4 klanten:
Ik heb het Feedbackplatform nu 2 weken in gebruik en zie al een groei in mijn omzet en bezoekers, daarnaast vind ik het fijn en gemakkelijk werken. Martin Hulsbosch, Lekker eten magazine
Het grote voordeel aan deze reviewsite vind ik de prijs en het uitstekend werkende systeem. Ik maak nu 2 maanden gebruik van het professioneele pakket en ben zeer tevreden. - Willem Nieuwkoop, CEO
De Nederlandse klantenservice vind ik erg fijn aangezien ik niet zo heel veel verstand van computers heb en ik soms toch wel even moet kijken hoe iets precies werkt. - Stephanie Jansen, Kook workshops
Na de gratis eerste maand uitproberen heb ik gekozen voor het basis pakket. Mijn klanten vinden het erg gemakkelijk om een beoordeling te plaatsen op het Feedbackplatform. - Bart verbruggen, Aannemer
Toch fijn dat je gelijk al 4 betalende klanten hebt.
Eentje zegt dat hij al 2 weken lid is... terwijl je 1 week online bent...
mmmm hoe erg kan je je eigen reputatie schaden door op een recensie-site zelf recensies te verzinnen. Je haalt je eigen product volledig onderuit zo... ;)
als je klikt op beoordeel bedrijf krijg je dit te zien:
Unknown column 'g.logo_path' in 'field list'
Dit is nu opgelost.
De testimonia op de product pagina doet iedereen, zodra ik echte klanten krijg vraag ik hun mening en wissel ik deze om. Net zoals stock photos die men gebruikt op hun website van een knappe servicemedewerker bijvoorbeeld, 99% weet ook wel dat deze niet echt zijn. Wellicht had ik beter geen testimonia nog moeten neerzetten tot ik daadwerkelijk klanten heb maar goed...
Ik ga morgen beginnen met een facebook campagne om te kijken of dit wat bezoekers naar de website toe trekt, daarnaast zal ik ieders tips ten harte nemen en bespreken met mijn compagnon.
Wat je ook zou kunnen doen is bedrijven benaderen via het kvk register ofzo dus bedrijven even googlen kijken wat voor bedrijf etc het is en ze gewoon belletje geven en je product verkopen.
Je moet een project als dit op gang helpen door eerst enkele tientallen klanten over de streep te trekken of zonodig te sleuren. Probeer een partnership aan te gaan met platforms voor webwinkels (BiedMeer, MijnWebwinkel, SEOshop en dergelijke). Of geef daarbij aangesloten webwinkeliers tijdelijk korting.
Daarnaast kun je het gebruik van je oplossing stimuleren door gratis plug-ins aan te bieden voor open-source software zoals Magento, OpenCart, PrestaShop enzovoort. "Installeer de gratis plug-in en laat de reviews maar binnenstromen", zo eenvoudig zou het voor je klanten moeten zijn.