Wat ik graag wil is de directory blokkeren waar mijn include bestanden staan /include
In deze directory staan meerdere bestanden die via Ajax opgeroepen worden , nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan
Weet iemand hoe ik dit doe met htaccess
Voor de duidelijkheid het moet nog wel toegankelijk blijven voor Ajax requests ,
Ik wil graag hetzelfde voor de directory /scripts waar verschillende JavaScript bestanden staan
Persoonlijk vind ik dat je het dan wel nodeloos ingewikkeld maakt door publieke en privé bestanden door elkaar te zetten in één directory. Ik zou toch overwegen om de publieke (ajax) uit de include directory te halen.
Nee je kunt in ieder geval niet heel de directory blokkeren. Er zijn twee mogelijkheden: bestanden blokkeren die aan een bepaalde match voldoen (bijv. alle bestanden die beginnen met 'include_') of je moet inderdaad alle bestandsnamen apart opgeven.
@ frank oke bedankt , dan moet ik denk ik alle bestand namen aanpassen dat ze beginnen met include_ ,
@kevin met deny for all worden deze bestanden ook geblokkeerd voor Ajax requests dus dit is helaas geen optie
Een map beveiligen is zo gedaan met een index.php file.
De scripts zelf beveiligen is een ander verhaal. Deze worden door het client-side AJAX opgevraagd, hierdoor is het plaatsen ervan buiten de webroot geen oplossing.