Mensen,

Wat ik best irritant vind is het volgende, als ik in netbeans een classes map heb, maar daarin (logisch) classes. Die defineer ik een in header, en die header include ik in de content pagina's. Maar wanneer ik dan in die content pagina's werk en ik een classes wil gebruiken, dan vind hij deze niet. Ik krijg niet alle functies te zien, helemaal geen zelfs. In de header defineer ik die als: $query = new query(); en in de content pagina wil ik het dus oproepen dmv $query->functienaam("bla"); Maar die functie's vind hij niet, wat kan ik hier aan doen? Ligt dit aan mijn mappenstructuur oid?
Die map met classes staat dan, neem ik even aan, buiten de root van je huidige project?
Dan kan je het aangeven als een include path. Als je je project open klikt aan de linkerkant, krijg je twee folders 'Source Files' en 'Include Paths'. Alles wat binnen de root valt zal in Source Files staan, alles wat er niet in staat en dat je wel nodig hebt kan je bij de Include Paths zetten.
Rechtsklikken op je project, selecteer properties en selecteer de optie PHP Include Path. Dan Add Folder en selecteer de map met je classes. Dan wordt alles in die map door netbeans gelezen en kan je dus ook met code completion werken voor de classes binnen die map.
Erwin bedankt voor je reactie, enkel staat alles in de source files. De mappen structuur is zo:

ROOT
- Classes [MAP]
- query.php [FILE - class]
- Includes [MAP]
- header.php [FILE]
- index.php [FILE]

In de header.php defineer ik de class query dmv $query = new query(); en in de index.php roep ik $query aan. Maar bij index.php ziet hij die functies niet
Hoe heb je je project gedefinieerd?
Wat bedoel je daar precies mee?

[size=xsmall]Toevoeging op 19/07/2014 13:16:50:[/size]

Wat bedoel je daar precies mee?
Dat je wel een project hebt aangemaakt met als root je root zoals je boven hebt staan. Heb je dat niet, dan zijn het voor netbeans losse bestanden zonder relatie en zal er dus ook niet gezocht worden naar de classes en functies.
Ik weet dat eerlijk gezegd niet, hoe kan ik dit controleren?

[size=xsmall]Toevoeging op 19/07/2014 14:35:03:[/size]

Ik weet dat eerlijk gezegd niet, hoe kan ik dit controleren?
Als je het niet weet dan heb je het niet gedaan. Dan is dat je eerste taak. Maak een nieuw project aan:
1) File - New Project
2) Selecteer 'PHP Application with Existing Sources' - Next
3) Selecteer je root map - Next
4) Definieer de index file (niet noodzakelijk) - Finish

Dan heb je een project en weet Netbeans welke bestanden allemaal doorzocht moeten worden voor de code completion. Dan zou het moeten werken...
Ik heb het geprobeerd, maar heb alsnog dezelfde problemen..
versie 6.8 zou best wel oud zijn.

8.0 is al een tijdje uit

Reageren