Ik gebruik voor het uploaden van foto's de input functie met type = 'file'.
Dan krijg je een invoerveld en een blader functie etc.
Maar ik zou wel een foto willen kunnen uploaden zoals marktplaats dat doet.
Dat is klikken op de plaats waar de foto komt. je komt dan in een bladerfunctie en de foto komt direct op z'n plek.
Weet iemand hoe dat is geprogrammeerd?

Jovank
Hi pascal,
ja dat is mooi maar nog niet wat ik bedoel. Op marktplaats klik je op de plaats waar de foto wordt geplaatst. Een jpg afbeelding van het type file. Kijk maar eens op marktplaats. Ik ga deze code wel verder uiitpluizen, want wat hij wel doet is de foto direct plaatsen en niet eerst de naam in het invoerveld platsen waarna je nog op verzenden moet klikken.
thx in ieder geval
Was dit niet een onderdeel van de upload-API van HTML5?

Anyway, er is zelfs een makkelijke functie voor in jQuery:
<script type='text/javascript' src="https://rawgit.com/fyneworks/multifile/2.1.0-preview/jquery.MultiFile.js"></script>

http://jsfiddle.net/fyneworks/2LLws/
Als de script client-side is kun je het gewoon van marktplaats af plukken

greets
Pascalop 27/07/2014 23:11:20

Als de script client-side is kun je het gewoon van marktplaats af plukken

greets

Mits het (zoals vaak) minified is.
Wel, het is wel wat ik zoek qua presentatie van de afbeelding. Maar de selectiebutton is nog steeds een knop. En ik weet maar niet hoe marktplaats daar nu een afbeelding voor kan gebruiken.
Merk wel op dat verreweg de meeste (zoniet alle) oplossingen voor het verfraaien van de file upload, NIET werken in IE. IE, ook nieuwere versies, blokkeren het programmatisch versturen van een file upload om veiligheidsredenen. Het onzichtbaar maken van de knop en er dan op klikken via een javascript oplossing werkt dan dus niet!

Als iemand dit overigens kan weerleggen met een werkend voorbeeld dan zie ik dat heel graag, daar ben ik namelijk nog steeds naar op zoek :-)
Wat zoek je precies?
Je kan nl wel het formulier versturen naar een (verborgen) iframe, en vanuit dat iframe het javascript van het bovenliggende document aansturen.

Heb je het tegen mij? :-)

Dan is het antwoord namelijk wat dan ook, als het maar de optie biedt om een custom upload input/knop te tonen die ook werkt in IE.

Reageren