Hoi PhpHelpers!

Ik ben bezig met een waardebonsysteem,
Maar nu liep ik tegen een probleem aan: ik krijg errors.
Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan fixen?
<?php

include "config.php";

$gQuery = $db->query("SELECT Waarde FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'");
while($rij1 = $gQuery->fetch_assoc()){
$gQuery2 = $db->query("SELECT balance FROM Users WHERE gnaam='Sombie'");
while($rij2 = $gQuery2->fetch_assoc()) {
$geld3 = $rij1+$rij2;
if($db->query("UPDATE Users SET balance='".$geld3."' WHERE gnaam='Sombie'")){
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'")){
echo "<Br> Het is niet gelukt om de code op te waarderen. <br> Dit kan aan het volgende liggen: <br><br> - De code is niet geldig. <br> - De database functioneert even niet. <Br><br> Probeer het later opnieuw.<br> Error: ".$db->error;
echo "<br> <a href='insertcode.html'> < Probeer het opnieuw </a>";
echo "<br> <a href='index.php'> < Ga terug naar de startpagina </a>";
}else{
echo "<br> Code ".htmlentities($_POST['codej'])."opgewaardeerd!";
echo "<br> <a href='index.php'> < Terug naar de startpagina </a>";
}
}else{
echo "<br> Het is niet gelukt om de code op te waarderen. Probeer het later opnieuw.<br> Error: ".$db->error;
}
}
}

$db->close;
?>

In config.php staan alleen de connect-details.
Ik krijg deze fout:
Parse error: syntax error, unexpected '{' on line 12

UPDATE: Ik ben er achter gekomen, waar het fout gaat. Deze regel werkt niet: $geld3 = $rij1+$rij2; Maar ik weet niet waarom? Als ik $geld3 op bijvoorbeeld 99 instel zet hij het wel op 99.
UPDATE: Het werkt ik had het verkeerd gebruikt. Ik moest het zo gebruiken: $geld3 = $rij1['Waarde']+$rij2['balance'];
Alvast Bedankt,

Sam
Gewoon even netjes programmeren en consequent zijn. Tel de ( en ) op die regel en je ziet 3x ( en 1x ). Daar mist dus iets...
En regel 13 zal vervolgens ook fout gaan, opvallend trouwens dat je twee keer achtereen hetzelfde (min of meer) doet.
Ik heb het nu veranderd, maar werkt nog steeds niet.
En wat denk je nu dat er op regel 13 gaat gebeuren?
Die hele regel is trouwens, uhm, gewoon fout. Afgezien van dat je dezelfde query probeert uit te voeren wat natuurlijk niet zo helpt, is de rest ook fout. Je probeert nu een string aan boolean te plakken?
Jou regel 13:

<?php
// lees regel 12 is ook fout
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej']))){
if(!$db->query("DELETE FROM Codes WHERE Code='".$db->real_escape_string($_POST['codej'])."'")){
?>

Regel 13:

<?php
?>

Nogmaals waarom 2x het zelfde? is dat gewoon omdat je een verkeerde copy/past hebr gedaan of omdat het echt iets moet doen?
Ik heb niks gecopy'ed en gepaste.
Ik was waarschijnlijk vergeten dat ik die regel al had getypt.
Ik maak veel fouten als ik snel typ :blush:
De extra regel heb ik aangepast, maar werkt nog steeds niet.
En wat is de foutmelding nu dan?
Sam van Broemsen op 12/08/2014 19:57:45

.... maar werkt nog steeds niet.

Beetje meer en duidelijkere info mag best wel.
Hier kan niemand iets mee.
Dat kan ik niet weten, mijn hosting geeft niet aan wat de fout is. Daarom gebruik ik een online debugger, maar die geeft nu geen fout aan. Als er een fout aanwezig is, stopt het automatisch met een script, nu stopt het met een script. Ik hoef nu niet de fix te weten voordat die fouten wel worden gezien.
Bovenin je script:
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

// rest
?>
Dankje, ik zie de fout nu wel:
Notice: Undefined property: mysqli::$close in insertcode.php on line 27

Reageren