Hallo,

Wij hebben een bestaande website (nu nog www.photocomm.nl)

Deze hebben wij verhuist (zijn nog druk bezig) en wij hebben een chatscript aangekocht (cometchat) dit script dient gekoppeld te worden met de huidige database zodat deze de gebruikers en huidige inlogstatus kan zien. Ik heb volgens de installatiehandleiding het een en ander ingevuld van de database maar helaas kom ik vast te zitten bij "getuserid"

Het chatscript moet weten of de gebruiker is ingelogd of niet (zoals ik het zie)

http://www.cometchat.com/documentation/installing-cometchat/custom-coded-site/php-site/
Bovenstaande is hetgeen wat er gedaan moet worden. Is er iemand die misschien wil meekijken en eventueel ideeen heeft?

Met vriendelijke groet,

Casper
Thanks rick, daar heb ik wat meer aan :P
@casper er is ook een export functie in phpmyadmin is makkelijker te gebruiken
Zoals Wouter zegt, gebruik de export-functie van PhpMyAdmin om een makkelijk leesbare 'dump' te maken van je structuur. Gefingeerde data van een enkele of paar records is ook wel handig.

Bij voorkeur niet op Pastebin, omdat relevante code prima in dit topic kan.
Sorry dat ik het zo niet netjes heb neergezet, zal er volgende keer beter op letten:-)
@casper Je kunt heel snel en gemakkelijk gebruik maken van cometchat
voor deze wijzigingen in :

<?php
define('DB_SERVER','localhost');
define('DB_PORT','3306');
define('DB_USERNAME','root');
define('DB_PASSWORD','password');
define('DB_NAME','databasename');
define('TABLE_PREFIX','');
define('DB_USERTABLE','NAAM VAN JE GEBRUIKER TABEL');
define('DB_USERTABLE_NAME','display_name');
define('DB_USERTABLE_USERID','id');
define('DB_AVATARTABLE'," ");
define('DB_AVATARFIELD'," ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." ");
?>

Dit was het bestand intergration.php van cometchat zoals in de docs staat.
Ook even je DB_* aanpassen naar de correcte informatie ;)
Verder bedoelen we een EXPORT met SQL-queries, geen copy/paste van je phpmyadmin.

@Wouter, maar hij moet wel weten waar de UserID wordt opgeslagen voor de user die ingelogd is. Dus alleen dit aanpassen lijkt me niet voldoende.
Als ik deze gegevens invul, krijg ik netjes een balkje onder op de website, maar helaas geeft deze dan aan dat ik mij moet aanmelden.
Misschien even uitloggen cookies verwijderen ect en opnieuw probreren ? ( ben niet bekend met cometchat )
Helaas heeft dat ook geen zin. Volgens mij zit het ergens in de verificatie of een user is ingelogd of niet. Maar dat snap io niet helemaal. Kan ii anders de complete bestanden ergens plaatsen?
Log eens in in je losse inlogsysteem die je wilt koppelen aan je chat-script.

Kan je niet met deze code eens kijken welke data er in je sessie/cookie staat?

<?php
session_start();
echo "<pre>".print_r($_SESSION,1)."</pre>";
?>

en:

<?php
echo "<pre>".print_r($_COOKIE,1)."</pre>";
?>

Als er een gebruikers ID er tussen staat, dan hebben we meteen een speerpunt om te kunnen gebruiken.

edit: ,1 toegevoegd

Reageren