Hey,

Ik ondervind problemen bij het doorlinken van de ene php pagina naar de volgende php pagina als deze verwijzen naar vb. een provincienaam of gemeentenaam waar een koppelteken in staat. Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik het graag.

vb. ik heb een eerste php pagina met alle vlaamse provincies en als ik op vlaams-brabant klik dan zou ik een lijst moeten krijgen met alle vlaams-brabantse gemeenten maar hier loopt het fout door het koppelteken in Vlaams-Brabant want ik ondervind geen problemen bij Antwerpen, Limburg en Brussel. Zoals eerder al vermeld ondervind ik dit zelfde probleem ook bij het doorlinken van een gemeente pagina met koppelteken naar het contactformulier voor die specifieke gemeente.

Mvg,
- SanThe - op 27/08/2014 14:53:49

Zo te zien ben je nog steeds aan het aftrekken...

Ik mag hopen van niet...

Ik heb de koppeltekens in de tabelnamen nu verandert in underscores. Dit werkt maar ik vroeg me af of er een manier bestaat om die underscores in de database op het scherm toch als koppeltekens weer te geven.

Ik heb gelezen dat dit met de rewrite engine in de htaccess file zou moeten gaan, klopt dit?

Mvg,
nee, str_replace() kan dat doen.

maar waarom zou je de tabelnamen op het scherm willen zetten?

Die hebben voor de gebruiker van een website geen betekenis.

Ik denk dat dit nog gaat over dat issue waarbij er plaatsnamen in een tabel per provincie gezet werden?
Slecht plan.

Handiger is 2 tabellen:
1 met 2 of 3 kolommen

id  naam   naamfr
1   Limburg  Limbourgh
2   Brussel  Brussels

en 1 tabel met plaatsnamen en een extra kolom die naar het id van de provincie verwijst

id   plaatsnaam    provincie_id
1    maasmechelen   1
2    lanaken        1
3    anderlecht     2

Het is maar goed dat je niet in de VS woont, dan zou je 52 tabellen hebben!!
Lees de reactie van Ivo nog eens .....

Dan wordt alles een stuk gemakkelijker

Reageren