Ik vraag me af of er een manier bestaat om bepaalde informatie uit de hyperlink in de adresbalk van je pagina te weren zonder de eigenlijke variabele te verwijderen?
vb. ik heb een pagina www. ... .be/provincie.php?provincie=Limburg en dit zou indien mogelijk www. ... .be/provincie Limburg moeten worden waarbij dat hij nog steeds weet dat hij de informatie uit die specifieke variabele moet gebruiken.
RewriteEngine On
RewriteBase /
# eerst afvangen dat we niets doen als de file gevonden wordt
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^ - [L]
# de rest (mits geen / in url ) naar index.php
RewriteRule ^/([^/]*)/?$ /index.php?page=$1 [R]
De eerste / is volgens mij afhankelijk van je server settings.
Ik heb een [R] geplaatst zodat wat beter zichtbaar is wat gebeurt.
Werkt het, dan daar weer [L] van maken
Als ik jouw volledige code in mijn htaccess plak, dan gebeurt er niets. Geen NotFound pagina, maar evenmin een wijziging in de adresregel.
Ivo P op 26/08/2014 10:13:27
# eerst afvangen dat we niets doen als de file gevonden wordt
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^ - [L]
Dit begrijp ik niet. Waarom niets doen als de file gevonden wordt? Ik wil toch juist wel wat doen als de file gevonden wordt, want ik wil dat de adresregel dan herschreven wordt.
Ik kan mijn .htaccess file, om deze bovenstaande voorgestelde veranderingen uit te proberen, niet vinden. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden.
ik kan de juiste .htaccess file nog steeds niet vinden. Ik vind enkel de htaccess files van mijn andere projecten in drupal ed. Is het mogelijk dat ik die van php gewoon niet heb of dat die eerst nog moet aangemaakt worden op een of andere manier.