zoals de titel beschrijft gaat de emails verstuurt vanaf mijn website regelrecht de spam folder in bij mensen.

ik heb al verschillende dingen geprobeert onderandere:

links verwijderen.
geen afbeeldingen in de mail zetten
meer text erin zetten.

zowel de mail() function gebruikt als de phpmailer class (v5.0) nu in gebruik:

hier is mijn code :

http://pastebin.com/m19Tg37W

ik heb voor eigen veiligheid de email adressen en adres gegevens ect veranderd of gecensureerd.

ik hoop dat iemand me kan zeggen wat er mis is met de email of zoiets
Die ene mail die ik niet had ontvangen, bleek bij mij (Gmail) ook in de spambox te staan. De andere mail naar Gmail kwam wel gewoon in mijn inbox.

> Als de mail bij Hotmail in de spam-folder komt, heeft dat vaak te maken met een missende of foute SPF in je DNS.

Dat zal best kunnen, maar is hier niet het geval. De SPF is goed. Maar aangezien Hotmail van Microsoft is, zou het zomaar kunnen dat de SPF-implementatie daar niet goed is. ;-)
Dus het werkt de ene keer wel de andere niet :o
Willem vp op 29/08/2014 20:22:26

Dat zal best kunnen, maar is hier niet het geval. De SPF is goed. Maar aangezien Hotmail van Microsoft is, zou het zomaar kunnen dat de SPF-implementatie daar niet goed is. ;-)

[sarcasme]
Dat zal het zijn, ik heb gekeken via IE, met Chrome zal het bij Outlook niet in de spambox staan.
[/sarcasme]

het spijt me als ik het zeg maar ik begrijp je sarcasme niet :/
staat hij nou wel of niet in de spambox :/

en zijn er nog ideeen om dit verder spamvrij te maken ?
iedereen zit zonder ideeen zeker :/ this zo stil ineens :S
Gmail werkt
Hotmail komt uit in de spamfolder

Welke SPF-record(s) heb je ingevuld?
em cpanel gaf me een record die heb ik aan mn domeins dns manager toegevoegt
v=spf1 a mx ip4:87.98.246.218 ~all
dat is em geloof ik
Kijk eens naar de instellingen van het programma waarmee je je mail leest.

Bij mij staat dit zo ingesteld dat alle email, afkomstig van een adres dat niet in mijn contactenlijst staat, automatisch bij de spam terecht komt.

Wanneer ik dus mail van een nieuwe afzender verwacht weet ik dat ik de spambox in de gaten moet houden.

pipo.

ik heb het over de mensen met een hotmail account waar nog niks aan veranderd is. aangezien niet iedereen zomaar zn hotmail instelt dat alles in de spam box komt
Ik heb het gevoel dat het vaak ook aan de email service ligt. Men vergeet vaak dat er een veel te groot deel van onschuldige berichten nog steeds in de spam/junk/ongewenst inbox komt. Ik heb het vermoeden dat grote systemen zoals Hotmail en Gmail bijhouden hoevaak een mail van een bepaald adres wordt gemarkeerd als spam of ongewenst. En kijkt ook bijvoorbeeld of er veel mensen zijn die dit adres als contactpersoon hebben, of als vertrouwde afzender. Ook deze statistieken worden gebruikt. Ik heb ooit bij een bedrijf gezien dat bijvoorbeeld voor het emailadres van wachtwoord-vergeten mails en de nieuwsbrief werd gevraagd aan zoveel mogelijk mensen om dit aan hun contactpersonen toe te voegen.
Als hoofdreden werd gezegd dat je dan natuurlijk altijd alles netjes in je inbox hoort te krijgen (stond ook op de site van ze). Maar waar het vooral om ging is dat het adres dan beter werd vertrouwd (volgens hun).

Reageren