Door
Ozzie PHP
op 27-08-2014 15:06
gewijzigd op 27-08-2014 15:06
1.592 views
Hey guys,
Weet iemand een gratis lichtgewicht tooltje voor rechtsonder in de taakbalk (Windows 7)?
Wat ik wil is dat rechtsonder in de taakbalk een icoontje komt te staan dat oplicht/knippert zodra er internet-verkeer is. Dus stel ik open een programma en dat programma maakt een online verbinding, dan wil ik dat dat icoontje oplicht/knippert. Daarnaast zou ik dan willen dat als ik op het icoontje klik, ik kan zien welk ip-adres/host er wordt aangeroepen.
Bestaat zo'n programmaatje? Iemand die me hierbij kan helpen?
Zoiets... maar het gaat me dan niet om de snelheid. Die hoef ik niet te zien. Ik wil alleen maar dat er "een lampje gaat branden" zodra er internet-activiteit plaatsvindt. Op het moment dat ik dan op dat "lampje" klik, wil ik zien met welke ip-adressen wordt verbonden. Ik wil in de gaten houden of er geen programma's zijn die verbinding maken met internet zonder dat ik er zelf erg in heb.
Nee, dat lijkt me niet echt relaxed. Ik ben vaak aan het browsen dus dat schiet niet op. Maar zo'n tooltje lijkt me handig om te kunnen detecteren of er dingen gebeuren die niet kloppen. Stel dat dan dat lampje gaat branden terwijl je zelf niks doet, dan is het tijd om even te kijken wat er aan de hand is.
Je kunt dit ook oplossen via een firewall. Blokkeer alle externe toegang en laat programma's om internettoegang vragen. Die toegang kun je vervolgens eenmalig geven of permanent.
Dat klopt inderdaad. Dat heb ik ook (bij de meste programma's) gedaan, maar ik wil daarnaast een extra optie hebben om te zien wat er gebeurt. Je kunt bijv. ook een keer een virus te pakken hebben die nog niet is opgemerkt door je virusscanner, of een programma dat nog niet is toegevoegd aan de firewall enz. Het is puur een "extraatje" om te kunnen zien of er geen onverwachts internetverkeer plaatsvindt. Gewoon een heel simpel lichtgewicht tooltje dat knippert als er verkeer is.
Dankjewel voor het meedenken Elmar! Ik zoek alleen iets "simpelers" dus zonder allerlei ingewikkelde instelmogelijkheden.
Het enige wat ik wil is dat er rechtsonder een icoontje oplicht als er internet-verkeer plaatsvindt, en dat als ik op dat icoontje klik je bijv. de laatste 10 ip-adressen ziet waarmee verbinding is gemaakt. Als je nog een ander tooltje weet, hoor ik het graag!