Maandag geha-c-ktdag!
Ik kreeg vandaag een mailtje van m'n hostingprovider met de mededeling dat een van m'n e-mailadressen behoort tot de 1,3 miljoen .nl e-mailadressen die in handen zijn gevallen van hackers.
Mijn hostingprovider vermeldt in de mail dat hun server niet gehackt is, maar dat het een wereldwijde hack betreft op 100.000'en websites. Er wordt geadviseerd om onmiddelijk je wachtwoord te veranderen.
Wat ik dus vreemd vind, is dat je je wachtwoord moet wijzigen. Dit houdt dus in dat mijn wachtwoord mogelijkerwijs gehackt is. Dan vraag ik me af hoe dat kan. De enige plek waar dat wachtwoord is opgeslagen, is toch op de server van mijn hostingprovider? En dan neem ik ook nog aan dat het versleuteld is opgeslagen. Mijn hostingprovider zegt dat hun servers niet gehackt zijn. Hoe zouden die hackers dan aan mijn wachtwoord moeten zijn gekomen? Een man-in-the-middle attack lijkt me dan de enige optie, maar ik ga er vanuit dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord over een versleutelde verbinding worden verstuurd. Ik snap dus niet hoe dat zou kunnen. Iemand die hier meer over kan zeggen?
5.121 views