Ik/wij zijn bezig met een platform voor tijdelijke verhuur van winkelruimtes.
Wij geloven in het idee en zouden het platform daarvoor graag maken. Het gaat om een simpel platform met de mogelijkheid om profielen aan te maken en een aantal basisfunctie. Natuurlijk wordt het ook verder uitgebreid.

Het moet dus stabiel, simpel en mooi platform worden. Er zijn geen kosten aan dit project verbonden behalve tijd, maar ook geen opbrengsten op het moment.

Ben je geintereseerd in een samenwerking en denk je dat je zo een platform kunt bouwen, reageer dan!

Greetz,

Emil
Zonder me al te veel in de discussie te willen mengen, denk ik dat het voornamelijk van belang is om duidelijkheid te scheppen. Dit is een taak en plicht van de opdrachtgever.

Normaal gesproken is het zo dat gedane arbeid vergoed wordt. Hier is sprake van een situatie waarin dat niet het geval is. Wat dan van belang is, is om als opdrachtgever duidelijk te maken of er nooit sprake zal zijn van een vergoeding, óf dat er wel sprake zal zijn van een vergoeding indien aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. En indien aan deze voorwaarden wordt voldaan, waar bestaat die vergoeding dan uit?

Het gaat dus om duidelijkheid. Als je zelf geen geld hebt om iemand te betalen en je iemand gratis voor je wilt laten werekn, dan zul je op z'n minst duidelijk moeten maken of daar ooit iets tegenover staat. Nu is dat nog veel te vaag.

Iemand die een gratis opdracht aanneemt, heeft op z'n minst het recht om van te voren behoorlijk concreet te weten hoe zijn toekomstperspectief eruit ziet. Ik raad ook aan om dit contractueel vast te leggen. Het zal niet de eerste en de laatste keer zijn dat iemand een gratis opdracht uitvoert, en de opdrachtgever vervolgens zijn verplichtingen niet nakomt maar wel profiteert van al het werk dat de opdrachtnemer gratis heeft verzet.

Het is voor iedereen een persoonlijke keuze of hij/zij gratis wil gaan werken, maar de stelregel is dat van te voren concreet duidelijk moet zijn óf er ooit sprake zal zijn van een vergoeding, onder welke voorwaarden deze vergoeding wordt uitgekeerd, en waaruit deze vergoeding bestaat. En laat dit ook van te voren vastleggen in een contract. Het is dan vervolgens een persoonlijke (maar weloverwogen) keuze of je wel of niet met de betreffende opdrachtgever in zee wilt gaan.
Guys volgens mij zijn jullie allemaal prima consultants hier... jullie hebben klaarblijkend te weinig opdrachten of te veel vrije tijd voor dit soort discussies.

Enige wie hier wat zinnigs heeft gezet is volgens mij John D.

Ik heb niet veel ervaring op dit forum, maar zou deze discussie graag willen sluiten (aangezien het op mijn initiatief geopend is).

Mocht iemand weten hoe dat gaat, doe mij dan een plezier.

Ik wil niemand kwetsen, maar dit hele gesprek was niet de bedoeling van begin af aan.

Mijn oprechte excuses voor jullie tijd.
>> jullie hebben klaarblijkend te weinig opdrachten of te veel vrije tijd voor dit soort discussies.

>> Enige wie hier wat zinnigs heeft gezet is volgens mij John D.

Zozo, dus ik investeer tijd om een zinnige toelichting te geven en jij beschouwt dat klaarblijkelijk als onzinnig? Terwijl ik juist probeer om iets duidelijk te maken? En daarnaast val je ook nog even iedereen aan dat hij/zij teveel tijd heeft voor "dit soort discussies"?

Jammer dat je op deze manier omgaat met feedback. Hiermee gooi je mijns insziens je eigen ruiten in. Hoe je hier mee omgaat duidt in ieder geval niet op enige mate van professionaliteit.

Een slotje op een topic wordt normaal gesproken niet gedaan overigens. Succes met je plannen.
Ozzie, Heel duidelijk en geheel mee eens met uitzondering van het contract-geleuter. "Vastleggen in een contract" is een veelgelezen kreet op dit forum. Diegenen die dit roepen hebben vermoedelijk geen ervaring in deze materie maar roepen dit uit idealistische motieven. Enig idee wat het effectueren van een contract kost? Een van de partijen zou het contract in de prullenbak kunnen werpen en dan? Het naar de rechter stappen, juridische ondersteuning en het uitvechten kost duizenden euro's en enorm veel tijd en ergernis. Dus alleen bij zeer grote opdrachten is het zinvol om een gedegen contract op te stellen ism met een jurist en met leveringsvoorwaarden te werken. Mijn advies, werk uurtje-factuurtje of richt met de bedenker van het onderwerp een bv op of werk uit liefdadigheid. Richt nooit een vof op.
@John:

Ik snap wat je bedoelt met het vastleggen in een contract, maar toch raad ik het aan. Opdrachtgever zou maar ineens tonnen gaan verdienen met hetgeen jij gratis gemaakt hebt en geen cent voor hebt gezien. Een eventuele gang naar de rechter houdt dan uiteraard veel meer stand met een ondertekend contract dan een (welles/nietes) mondelinge overeenkomst. Dus ja, ik zou zeker iets op papier zetten.
met alle respect Ozzie ( ik ken je personelijk niet), maar ik heb 3x niks aan je feedback.

Jullie missen de kern van het onderwerp. Ik zoek naar iemand die mee wilt denken/werken aan een veelbelovend project (in mijn ogen).

Als ik een freelancer of werknemer zocht had ik wel een vacature geplaats. Prima dat je jouw mening kwijt wilt, maar voor mij heeft het absoluut geen meerwaarde.

En als de beheerders van dit forum dit ooit in acht nemen - het is fijn als je een discussie kunt afluiten.

Beste Emil,

Dat klopt. Jij kent mij niet en ik ken jou niet. Ik reageer enkel op een lopende discussie. Jij gaat echter mensen beledigen. Met uitspraken als "jullie hebben klaarblijkend te weinig opdrachten of te veel vrije tijd voor dit soort discussies" schiet je helemaal niks op, behalve dat ik je hierdoor niet meer heel serieus kan nemen. Op dit forum gaan wij respectvol met elkaar om en gaan we niet iemand aanvallen omdat zijn/haar mening toevallig niet overeenkomt met de jouwe.

Je mag van mij zeggen dat je 3x niks aan mijn feedback hebt. Buiten het feit dat ik zo'n uitspraak behoorlijk onrespectvol vindt, geeft het mij de indruk dat je óf niet begrijpt wat ik zeg óf dat je niet goed weet waar je mee bezig bent.

Dat je mensen zoekt die mee willen helpen met je project vind ik prima. Dat je iemand zoekt die dat gratis doet, dat mag. Het enige wat ik aangaf is dat het dan jouw verantwoordelijkheid is om concreet te maken wat diegene kan en mag verwachten. En blijkbaar stuit die uitspraak jou tegen de borst. Misschien omdat je dat te lastig vindt, misschien omdat je je niet wil vastleggen. Er zijn genoeg redenen te bedenken. Ik vind het alleen maar heel vreemd dat je zo aanvallend reageert als iemand enkel iets duidelijk probeert te maken en je probeert te helpen. Schijnbaar vind jij dat alles precies zo moet gaan zoals jij het wilt. Moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vraag me af of je het als ondernemer met zo'n instelling het ver zult schoppen. Ik wens je nogmaals veel succes met je project.
Volkomen met Ozzie eens. Ik heb even overwogen om je een kans te geven en wellicht een bijdrage te leveren aan het project, maar gezien je onprofessionele reacties en het beledigen van andere ga ook ik je niet helpen.
Desondanks succes met zoeken!
Gelieve ook in deze vacature alleen nog maar te reageren wanneer je interesse hebt in de vacature.
Wouter J op 02/12/2014 16:01:08

Gelieve ook in deze vacature alleen nog maar te reageren wanneer je interesse hebt in de vacature.

Emil Welibekov op 02/12/2014 15:29:32

...

Als ik een freelancer of werknemer zocht had ik wel een vacature geplaats.

Er is volgens de topic-starter geen sprake van een vacature.

Daarnaast is het niet verboden om vragen te stellen en tips en feedback te geven, mits dit gebeurt op een respectvolle wijze, zonder daarbij iemand te beledigen.

Reageren