Beste lid,

Het PHPhulp forum behoort tot een van de actiefste programmeer en PHP forums van Nederland. Dat komt onder anderen door de grote groep actieve leden die beginners helpen met hun grote kennis van de programmeerwereld. Hartelijk bedankt voor je inzet en tijd!

Het zal je echter ook wel opgevallen zijn dat deze site ook wat minder actieve plekken kent. We hebben het dan met name over de Scripts en Tutorials onderdelen. Als team vinden we dit jammer en hebben daarom het afgelopen jaar acties gestart om dit weer op gang te krijgen. Deze acties kregen helaas geen reactie en zijn allebei afgeblazen.

Daarom vragen we bij deze om jullie ideeën en meningen. Wat zorgt er voor dat deze onderdelen zo inactief zijn geworden? Is het bijvoorbeeld te ouderwets en horen tutorials en scripts nu meer thuis op site's als tuts+, laracast en knpuniversity? Of wil je best iets maken, maar weet je niet hoe het moet en wat er van je verwacht wordt?
Misschien besteed je wel al je vrije tijd aan het forum en heb je daardoor geen aandacht meer voor de andere onderdelen (sidenote: vele reacties op het forum zouden zo in de tutorials geplaatst kunnen worden).

Kortom: Vertel ons jouw ideeën over de tutorial en script onderdelen. De geopperde ideeën/functionaliteiten zullen in deze post worden bijgehouden, om het geheel overzichtelijk te houden.

Alvast bedankt.

Wouter J
Namens het PHPhulp team

[tab][size=small]Dit topic is gemaakt voor een goede en degelijke discussie. Het topic zal sterk door moderators in de gaten worden gehouden, zodat het niet ontspoort.[/size][/tab]

[hr]

• [li]Reacties motiveren niet tot het maken van een nieuwe script (post)[/li]
    [li]Het is niet duidelijk wat er verwacht wordt (post)[/li]
    [li]Er zouden meer tuts voor beginners moeten komen (post)[/li]
    [li]Scripts zijn verborgen (post)[/li]
    [li]Het versturen van een script of tutorial is te ingewikkeld en werkt niet goed (post)[/li]
uhm interresant :)

even gegoogled en gevonden op: www.nldit.com

De handeling van het schrijven van de broncode heet codering .
Het kan ook het programmeren worden genoemd, omdat het deel uitmaakt van de computer programmeren . 
Echter , het proces voor het creëren van software is meer dan het schrijven van de code ; " . 
Debugging ' het omvat ook het uitvoeren van de compiler en het herstellen van fouten ,
 een proces dat bekend staat als bij gebruik als specifieke termen in plaats van in algemene zin , 
codering kan verwijzen naar het specifieke proces van typen in de code , 
terwijl de programmering kan verwijzen naar elke fase van het proces ,
 met inbegrip van het samenstellen en debuggen . 

programmeren is dus een breder begrip dan coderen. Stroomdiagrammen maak je niet achteraf nee.
John D op 28/03/2015 15:21:16

[quote="NOLot - op 27/03/2015 19:06:18"]
Ik mis ook de sites die jij opgenoemd hebt Elmar, ik heb programmeren geleerd via die websites :)

Leer je op websites programmeren of coderen? Meestal is het coderen. Leren programmeren is een heel ander verhaal.
[/quote]

Huilen :)

Stoppen met het "uploaden" van scripts en tutorials en Git repositories toestaan. Wellicht koppelen aan Github zodat er automatisch de nieuwste code staat.

Niemand wil denk ik op 2 plekken hun code uploaden/aanpassen.

En minder kritiek opbrengen maar wel feedback geven om bijvoorbeeld het niveau van de code hoger te brengen.
Ook moeten de developers dan wel wat kennis van PHP hebben en niet alleen procedurele code neerzetten als repo.
Ik heb veel geleerd van de tutorials/scripts op de prachtige website. Mijn dank hiervoor. Maar nu begint bij mij een angstig gevoel naar boven te komen, door te horen dat die tuts/scripts waarschijnlijk al lang achterhaald zijn en dat de technieken/methodes ouderwets zijn. Oefff.

Woef Woef.

Reageren