Wat vroeger hot was, is tegenwoordig....... anders.
Laat ik is een paar websites opnoemen, de meeste van jullie herkennen ze wel.
ComputerJunk, Wmcity, webfanaat, webfanaat-sg, webmensen, sitemasters, pfz, etc.
Weg, dood, uitgestorven, nonactief, achterhaald, ....... (ik voel me enorm oud nu)
Allemaal hadden ze hetzelfde: ze werden gevonden, waren destijds hot, hadden actieve leden, SL's, maar allemaal hebben ze het zelfde probleem.
Geen innovatie, enorme kritieken als er tutorials werden geschreven, iedereen wist het altijd beter.
SL's werden nooit onderhouden.
Iedereen wou er geld mee verdienen, tutorials schrijven, loonde gewoon niet, het was de moeite niet waard.
Zoals Ozzie PHP hierboven ook zegt, er is vraag naar server tutorials, maar even heel simpel: een server opzetten en runnen en onderhouden is een ander ding.. dus waarom een tutorial schrijven als je er zelf amper kaas van hebt gegeten? natuurlijk is een tutorial handig, maar ervan uitgaan, dat er verschillende meningen zijn over verschillende distributies en frameworks en manieren van werken... daar ga je al.. kritiek is alweer onderweg, waarom zou "Aar" deze info delen...
Wat mij enorm verbaast, phphulp, blijft gek genoeg actief, t.o.v. overige genoemde websites. Het forum werkt blijkbaar goed en de community krijgt vraag en antwoord. Verander dit niet, maar ik denk wel dat ook phphulp moet innoveren, niet alleen op het gebied van tutorials, maar ook met de tijd mee moet...
Wanneer word deze website is responsive of wanneer komt er een mobiele variant?
Maar goed, de vraag over bv tutorials schrijven, trek het is iets breder, neem mij nou is als "leek" / "beginner" / "noob ... als voorbeeld:
een bericht van Wouter zelf:
http://www.phphulp.nl/php/nieuws/in-php-7-verbeterde-variabele-syntax/420/
Wouter zegt zelf:
<?php
// 2e element in de array die get_all_posts terug geeft
get_all_posts()[1];
// een functie die teruggegeven wordt door foo() aanroepen
foo()();
// een anonymous function aanroepen
(function () {
// ... hier code met een eigen scope
})();
?>
even in de gaten houden ik ben een leek.....
1: Abracadabra taal
2: Wat kan ik er mee?
3: Voorbeelden --> Nieuwsberichten laten doorverwijzen naar uitleg pagina met relevante voorbeeld code en de bedoelingen er van?
2e stukje code.... ik haak af, dit gaat mij te ver als beginner.
Geef het een rating mee, of geef het meer feedback.
Leuk dat je een bericht plaatst op de voorpagina, maar wat moet ik hier mee en wat kan ik hier mee?
Ik denk dat PHPhulp ook rekening moet houden met het niveau van mensen wat hulp zoekt, hulp geeft en hulp bied.
Ik ben zelf 29 jaar oud, maar toen ik 12 was, en de hulp die ik toen kreeg toch echt heeeeeel anders. Mensen zijn lui geworden, iedereen wilt geld verdienen en alles moet snel en gratis.
de antwoorden die je krijgt zijn complex, of zijn tegenstrijdig, de 1 stuurt aan op md5, de ander op crypt, de ander weer op b-crypt, de ander op sha....
Ik denk dat we er allemaal even bij stil moeten staan dat tijden veranderen, de manier van antwoorden ook heel anders is en dat in een snel groeiende markt, het ook lastig bij te benen is om de juiste keuze's te maken.
Edit: vroeger op wmcity had je script battles... zou misschien leuk zijn om dit nieuw leven in te blazen, er werd hier veel op gereageerd, veel tips gegeven en ook kritiek, maar het script was nog niet af....
Edit2: het leeggooien van een library, zou ik AFRADEN, om 2 redenen.
Reden 1:
Mensen die zoeken op google zou dus hits opleveren voor phphulp, uit seo oogpunt gezien, i.p.v. weggooien, gewoon een dikke vette melding erboven knallen, dit is een verouderd script, zie hier een verbeterde uitleg, voorbeeld: deprecated functions op php.net zelf.
Reden 2:
Waarom weggooien als je iets hebt om na te lopen? Natuurlijk is het zinvol om er doorheen te lopen, maar stel, je hebt een oud login script op je tutorial pagina staan en er volgen er 4 nieuwe, op 4 verschillende manieren, wellicht dat er uitleg gegeven kan worden WAAROM dingen zijn veranderd, of waarom iets beter is, of juist destijds slecht was...
Weggooien is makkelijk, herzie het eerst is.
Want als je alles al weggooit, wie gaat het aanvullen, wie zegt dat het goed is?
Edit 3:
Zojuist zie ik een nieuw php script ( domeincheck )
linkje:
http://www.phphulp.nl/php/script/snippets/domeincheck/2000/
Leuk opzetje, maar er ontbreekt echt van alles aan, als je het over kwalitatieve scripts wilt hebben.
Voorbeeld: "Met dit script kun je een controleren of een domeinnaam bestaat."
Gedachte van mij: "Leuk!", ik klik op de voorbeeld link, he ja het voorbeeld werkt, verrek... ( een typisch voorbeeld wat over een jaar niet meer werkt... )
Dan klik ik op check.php.. oke, leuk, ik zie wat code, ik mis een toelichting ( ook in scripts, plaat je documentatie ! )
Vervolgens klik ik toch maar even op domeincheck.php, wederom geen toelichting in de code.
maar nu komt ook de grap, dit is maar een half werkend script en mist ook de toelichting en de afhandeling en ga zo maar door.. als we het toch over kritiek hebben.
Domeinnaam: test.nl is gewoon actief hoor! Allen geen response... dus de voorbeeldpagina blijft maar laden en laden en laden en laden en laden....
Nutteloos als je het mij vraagt als je dit soort dingen in je script library wilt hebben of verbeter het, het is totaal geen toegevoegde waarde voor de library op deze manier.