Hallo,
Ik heb een form waarmee ik onder andere een image wil uploaden. Naast de knop voor het selecteren van het bestand, op dezelfde regel, staat in 1e instantie dat je nog geen bestand hebt geselecteerd. Daar komt ook de naam te staan van het bestand. Dit alles in Chrome. In IE komt de naam weer voor de knop.
Is er iemand die weet hoe ik die tekst onder de knop kan krijgen????
In ieder geval heel erg bedankt!
Jos
De tekst van een button staat onder value en toch altijd in de knop?
Als je deze onder de knop wilt krijgen zal je moeten uitlijnen met labels en/of div/span.
Anders eens code (relevante) tonen.
Hi,
In dit geval is het een 'input veld'.
De tekst 'bestand kiezen' staat dan standaard in de knop en de tekst 'geen bestand gekozen' staat (in eerste instantie) rechts van de knop.
Ik heb code, (maar ben bang dat ik dat hier zo niet mag plaatsen.)
<code><input type="file" name="photoimg" id="photoimg" /></code>
Overigens zijn de standaard teksten per browser verschillend.
Jos
Hi Frank,
Geweldig bedankt. Dat is precies wat ik zocht.
De multipel input doe ik nog maar even niet. Ik pas namelijk een jquery upload functie, die direct de afbeelding plaatst. En dat vond ik al ingewikkeld genoeg..........
Jos
Hi Frank,
Ik weet niet of je dit nog leest. Inmiddels begrijp ik de opzet. De knoppen staan op -1000. Dus ver 'boven' de pagina. Nu wil het dat als je op de bestand-kiezen knop drukt, het scherm de originele knop zoekt. En dus schuift het scherm omhoog. De knoppen krijg je niet te zien, maar mijn foto schuift onder van het scherm af. Kan ik de knoppen niet ergens ver links van het scherm plaatsen of zo??
Je moet niet de originele knop zoeken maar de <label> lijkt me. overigens snap ik je vraag niet helemaal..
In mijn voorbeeld klikt de gebruiker op de <label> en niet op de knop. als je daar op klikt dan moet dat label in beeld komen? Maar als een gebruiker daar op klikt dan staat ie toch al in beeld?
Maar als je op de label klikt, om een image te selecteren, zoekt het programma de oorspronkelijk knop op. Dus schuift alles naar boven. Ik heb het als opgelost door aan de css toe te voegen:
[code]