Nu ik rustig aan PHP aan het leren ben kom ik verschillende uitdagingen tegen die ik vrijwel altijd weet op te lossen door alle tutorials en reeds gestelde vragen. Nu kom ik iets tegen waar ik niet zo snel een oplossing voor weet. Dit komt uiteraard door mijn gebrek aan kennis omtrent de mogelijkheden, maar daar krijg ik hier vast antwoord op. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

Goed, stel je hebt een inlog systeem waarbij je in de database de volgende gegevens in een tabel opslaat: id, gebruikersnaam en e-mail. Vervolgens wil je de gebruikers een mogelijkheid geven om een profiel te creëren met bepaalde vaste waardes zoals: leeftijd, land van herkomst, hobby's etc. En daarnaast een vrij vlak waarbij iets kort kunnen neerzetten.
Mijn gedachten waren om een nieuwe tabel aan te maken waarin die waardes kunnen worden opgeslagen. Alleen hoe zorg je ervoor dat de juiste persoon ook de juiste waardes kan aanpassen. Omdat er in die nieuwe tabel geen id zit. Of is het verstandig om geen profiel tabel aan te maken, en gewoon nieuwe kolommen te creëren in de bestaande tabel? Lijkt mij op te duur wat onoverzichtelijk worden.

Alvast bedankt!
Bedankt voor jullie tips, ik had er niet aan gedacht om inderdaad oude waardes weer te geven.

@Frank, het zijn voor mij gewoon wat random gekozen gegevens. Ik doe dat om te leren, dus het had ook bv lievelingskleur kunnen zijn. Hoewel misschien dit nu de gelegenheid is om eens te kijken naar leeftijd!

Wederom bedankt mensen!

p.s. ik heb vast in de toekomst korte vragen, is het dan gebruikelijk om weer in deze topic te reageren? Of dien ik daar een nieuwe topic voor te openen?
Nieuw topic zodat als iemand hetzelfde probleem heeft het duidelijk is in welk topic die moet zoeken.
Oké duidelijk Alex maar omdat anderen het over zouden kunnen nemen ben ik toch blij dat ik er kritiek op gegeven heb. Volgens mij kun je het beste voor ieder nieuw/ander onderwerp een nieuwe topic aanmaken zo vaak je maar wilt :-)
Prima bedankt!

Reageren