Je gebruikt de OOP interface en de procedurele interfaces door elkaar.
Over het algemeen niet erg, behalve bij het controleren of de verbinding tot stand is gekomen.
<?php
// DIT GEBRUIK JIJ
$mysqli = new mysqli('localhost', 'my_user', 'my_password', 'my_db');
/*
* This is the "official" OO way to do it,
* BUT $connect_error was broken until PHP 5.2.9 and 5.3.0.
*/
if ($mysqli->connect_error) {
die('Connect Error (' . $mysqli->connect_errno . ') '
. $mysqli->connect_error);
}
echo 'Success... ' . $mysqli->host_info . "\n";
$mysqli->close();
?>
Note:
OO syntax only: If a connection fails an object is still returned. To check if the connection failed then use either the mysqli_connect_error() function or the mysqli->connect_error property as in the preceding examples.
Het is gelukt! De fout zat in een hoofdletter ipv kleine letter van de databasenaam. Maar deze kwam blijkbaar niet als foutmelding naar voren in de oorspronkelijke code.
Resultaat:
Success... Localhost via UNIX socket
Query gelukt!
Toch nog een vraag over de INSERT in de database. Ik wil 49 waarden per regel toevoegen in de database. De eerste kolom van de database is "id" met een auto_increment zodat elke regel die wordt toegevoegd een hoger nummertje krijgt. Totaal heb ik dus 50 kolommen. De variabelen die ik insert, staan in de volgorde van de kolommen waardoor ik, volgens mij, niet alle kolomnamen hoef te omschrijven in mijn INSERT query. Maar als ik 49 variabelen in mijn query opneem, geeft hij als resultaat dat het aantal kolommen niet overeenkomt met het aantal waarden. Ik moet voor de kolom id een variabele opgeven om het te laten werken maar ik dacht dat dat juist niet hoeft omdat deze kolom automatisch gevuld wordt. Is dit een instelling in de database?
ja met een lege waarde werkt het, maar ik dacht dat dat niet nodig was.
Ik heb een datalogger welke in een JSON output geeft van 47 verschillende sensoren. (20*temperatuur / 6*druk / 6*stroomsnelheid / 1*straling / 14*pompvermogen ) Deze waarden wil ik per minuut opslaan in een database om vervolgens grafieken van de maken. Tips voor andere oplossingen?
Bedankt voor het meedenken! De tabel met sensoren blijft dan hetzelfde zolang er geen sensoren bijkomen?
In de 50 sensoren die er nu gelogd worden, zitten er ca 20 die nog niet aangesloten zijn en als standaard waarde 888 °C of 0% geven. Dit zit vastgebakken in de API en kan ik dus niet aanpassen, hooguit niet opslaan (wat ik nu dus wel doe als voorbereiding voor uitbreiding in de toekomst) Meer sensoren dan die 50 is op het apparaat niet mogelijk dus verdere uitbreiding kan niet.
Maar misschien ga ik het toch eens proberen met 2 tabellen. Maar hoe selecteer ik dan een Value behorende bij een bepaalde sensor?