Hallo,

Ik wil een VPS gaan kopen en daar game servers op draaien, ik zal vaak wisselen maar dat maakt niet uit.
Nu heb ik een site gevonden dat is als ik het mag vermelden www.ovh.nl (sorry als niet mag verwijder link dan)
Daar kies ik dan een VPS, ik ga gewoon goedkoospte kopen om te testen. Maar dan moet ik een OS kiezen, ik krijg het volgend lijstje (Ja ik weet dat sommige totaal niet kunnen maar het staat erbij dus ik noem maar op voor zekerheid):
- Joomla
- Debian
- Pretasohp
- Wordpress
- Ruby
- Release3
- Cpanel
- Ubuntu
- Drupal
- Lamp
- Centos
- Plesk

Standaard geselecteerd is 'Debian'.
Maar welke zou ik beste kunnen gebruiken voor een game VPS, ga er van uit dat er max 5 personen op gaan dus hoef ook totaal niet iets duurs te hebben.
Ben benieuwd welke jullie aanraden. Ik zal dan onder andere SAMP (San andrea multiplayer), Minecraft en misschien als mogelijk een GMOD (Garry's mod) server (moet kijken of mogelijk is).
Of zijn er mensen die gelijk zeggen "NIET DOEN JE WEET NIET WAAR JE AAN BEGINT".
Als jullie willen weten of ik met Linux kan werken, gedeeltelijk. Ik leer namelijk Medewerker Beheer ICT en werk ik met Linux.
Ik hoor graag van jullie.
Geprobeerd werkt niet
Dan heb je waarschijnlijk de package system-config-firewall-base niet geïnstalleerd.
Als je die niet wilt of kunt installeren, kun je het ook met iptables doen, maar dat is wat meer tikwerk. ;-)

iptables -A INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 7777 -j ACCEPT

en eventueel

iptables -A INPUT -m state --state NEW -m udp -p udp --dport 7777 -j ACCEPT
Allemaal enorm bedankt jullie zijn mijn helden!

Reageren