Beste PHP vrienden,
Ik heb een tabel in mijn database genaamd superfoods. Ik heb daar een aantal artikelen(posts) in staan.
De velden van de tabel zijn ID, naam, URL en datum.
Nu toont via MySQL onderaan mijn artikelen, 5 andere artikelen die in dezelfde tabel zitten.
Maar het probleem is dat hij ook het artikel toont die nu geopend is.

Andere artikeln uit de categorie : ("en hij toont het artikel dat reeds geopend is")
Hoe kan ik dat fixen?
Ergens zal ik de desbetreffende ID van dit artikel moeten noteren in mijn artikel en dan die id="1" uitsluiten in MySQL maar hoe doe ik dat?
id="PHP_SELF" ???
Want ik werk ook met 2 tabellen die op hun beurt 5 artikelen geven. Dus ik heb ook nog een lijstje met 5 artikelen uit de tabel gezondheid. Artikel met ID1 uit de tabel superfood is niet dezelfde als ID1 uit de tabel gezondheid.

Kan iemand mij de code geven om het lopende artikel uit te sluiten in de resultaten aub?

Dit is het script:

$sql = "SELECT `url` FROM `superfoods` ORDER BY `id` DESC LIMIT 5";
mysql_query ($sql) or die ($error);
$result=mysql_query($sql);

while($data = mysql_fetch_row($result)){

echo("<b>$data[0]</b><br>");
}

mysql_close($connect);
?>
<?php
$sql = "SELECT url FROM superfoods WHERE id <> 1 ORDER BY id DESC LIMIT 5";
?>

Hiermee wordt id 1 uitgesloten.
- Aar - op 15/01/2015 18:06:45

<?php
$sql = "SELECT url FROM superfoods WHERE id <> 1 ORDER BY id DESC LIMIT 5";
?>

Hiermee wordt id 1 uitgesloten.

kan ik hem niet zelf de id laten zoeken? Want dit script is een apart script en ik gebruik dat voor alle artikels uit de superfoods categorie. anders moet ik voor elk artikel een apart scriptje laten lopen.
Ik gebruik onder mijn artikels uit superfood categorie de include "categorie-superfoods.php"
Tuurlijk kan dat. Maar dan moet er wel ergens een verband zijn waarbij hij het juiste ID-nummer bepaalt.

Waar komt op dat moment het juiste ID-nummer dan vandaan die hij uit moet sluiten?
In dezelfde tabel in mijn database staat de link, de naam en de url.
Kan ik op de pagina van mijn artikel de ID niet aanduiden.

Iets van $_GET= $id

En dan in de query die $_GET gebruiken ipv Where id <> 1 ?

[size=xsmall]Toevoeging op 15/01/2015 18:26:29:[/size]

Ik ben nog maar paar weken bezig met database. Mijn excuses dat ik domme dingen vraag hoor maar als ik elke keer een varierende ID heb. Moet ik dat toch ergens kunnen laten bepalen en dan in de query naar mysql kunnen uitsluiten?
<?php
$sql = "SELECT url FROM superfoods WHERE id <> ".mysql_real_escape_string($_GET['id'])." ORDER BY id DESC LIMIT 5";
?>
Dat kan ik toch zo niet ingeven in mysql?
Kun je zeggen waar ik de .mysql_real_escape_string($_GET['id']) moet plaatsen?

<?php
$sql = "SELECT `url` FROM `superfoods` ORDER BY `id` DESC LIMIT 5";
mysql_query ($sql) or die ($error);
$result=mysql_query($sql);

while($data = mysql_fetch_row($result)){

echo("<b>$data[0]</b><br>");
} 

mysql_close($connect);
?>

Gewoon mijn query even copy/pasten en dus vervangen... ;-)
hij geeft een error couldn't connect
Je moet wel verbinden met je database en de MySQL server.
Dit zegt ie in SQL op mijn PHPmyadmin

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near '"' at line 1

SELECT url FROM superfoods WHERE id <> ".mysql_real_escape_string($_GET['id'])." ORDER BY id DESC LIMIT 5"

Reageren