Het hangt er vanaf waar je zelf de voorkeur aan geeft. Uiteindelijk is een service container makkelijk, maar die is wel moeilijker om te maken. Het is niet iets wat je zomaar even doet, en het steekt ook anders in elkaar dan jouw eerdere voorbeelden.
Statisch is dus het probleem.
Variabel werkt alles maar statisch kan ik het niet veilig maken.
Met een zoekrobotje is dat zo te hacken.
Mijn voorkeur gaat naar een service container.
1 service punt waarbij honderden classen onderling met elkaar kunnen praten.
Ik wil niet dat een object ermee kan praten dus dat het protected blijft.
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Wat heeft een zoekrobot er mee te maken??
Objecten moeten ook met je service container praten, dus ik snap niet waar jouw angst vandaan komt. leg eens uit waar je bang voor bent? Wat denk jij dat er kan gebeuren?
Wanneer de link bekent is zou dat include kunnen worden van buitenaf en dus
zo de mysql login gegvens op kunnen halen.
En zou er remote alle adres en privacy gevoelige informatie opgehaald kunnen worden.
Dat heeft er mee te maken waarom veiligheid mijn eerste prioriteit is.
>> Maar is die link dan nog wel toegankelijk vanuit een public class?
Uiteraard. Ik denk dat je beter eerst even wat beter in kunt lezen hoe classes werken, want ik merk dat je hier nog niet helemaal goed van op de hoogte bent. Je trekt allerlei "vreemde" conclusies die niet kloppen.
>> Mag ik als leerpuntje mogen weten welke conclusies niet kloppen?
Ja dat mag uiteraard. Je trekt conclusies op basis van dingen die niets met elkaar te maken hebben. Public, protected en private hebben niets te maken met het feit of bestanden binnen of buiten de webroot staan. Het geeft enkel aan hoe de methods en properties in een class (wel of niet) door andere classes benaderd kunnen worden. Dit heeft verder niets te maken met "de buitenwereld". Als je je bestanden buiten de webroot zet, kunnen hackers er niet bij (tenzij ze je server in weten te komen). Vanuit programmeer-oogpunt ga je vervolgens bepalen of je public, protected of private methods en properties gaat gebruiken, maar dit heeft dus niks te maken met veiligheid tegen hackers. Het heeft wel alles te maken met slim programmeren.
Ik zie nu niet zo snel waar ik die conclusie heb getrokken.
Een webrobot is totaal verschillend tussen een zoek of hack robot.
Misschien dat ik het onduidelijk neergezet heb ergens.
Public heeft er mee te maken dat het buiten de class als object toegankelijk is.
Protected en Private heeft ermee te maken dat het alleen binnen de class toegankelijk is.
Wanneer alle static properties zowel private, protected of public toegankelijk is, is de veiligheid weg.
En natuurlijk heeft het mede veiligheid tegen hackers te maken.
Wanneer ik op een andere server een stukje php neerzet en een andere class include is het niet de bedoeling dat die mijn static gegevens op kunnen halen.