Ik heb gezocht op Google maar heb niets kunnen vinden wat mij kon helpen. Waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde termen of iets dergelijks.
Kunnen jullie mij helpen aan wat links of scripts?

Het gaat om het volgende:
Ik heb een pagina waarop ik bedrijfsgegevens in tekstvelden (input) kan invullen. Dus naam, straat etc... NAW
In een Database heb ik al NAW gegevens van bedrijven staan.

Nu heb ik het zo gemaakt dat als ik in een tekstveld type er automatisch resultaten uit mijn database weergegeven worden. Maar nu wil ik dat als ik dan op een gevonden bedrijfsnaam klik, de naw gegevens komen te staan in de bijhorende input velden.

Wie helpt mij op weg?
Ik las dit:
[/quote]Nu heb ik het zo gemaakt dat als ik in een tekstveld type er automatisch resultaten uit mijn database weergegeven worden.[/quote]
Ik ging er automatisch vanuit dat het om een AutoComplete zou gaan, en vaak wordt hier jQueryUI voor gebruikt.

In ieder geval mijn excuses voor het onnodige 'aanvallen' met jQuery ;-)
Oh nee geen excuses!
Jouw interpretatie was voor jou correct en leek een legitiem antwoord. Ik wilde wat anders. En dat heb ik daarna ook aangegeven.
Dus jouw reactie met jQuery was niet verkeerd. Was alleen niet wat ik wilde ;)

Ik heb verder niets tegen jQuery. Maar om mijn eigen kennis te vergroten wilde ik per se JS.

[size=xsmall]Toevoeging op 22/01/2015 16:49:55:[/size]

Ik loop nog een beetje te stoeien met je code.

Misschien nog even wat toelichting vanaf mijn zijde:

Ik heb een textveld. Zodra ik hier in typ wordt er dus gezocht in mijn Database. Alle resultaten worden dan als <li> onder het textveld opgebouwd. Zodra ik het resultaat (bedrijf) zie welke ik wil gebruiken klik ik op de <li>. Zodra ik op de <li> klik wil ik dus dat de andere textvelden gevuld worden...

[size=xsmall]Toevoeging op 22/01/2015 17:28:17:[/size]

Ik heb het werkend gekregen.
Ik zal ook ff toelichten hoe.

Zoals hierboven beschreven krijg ik bij het zoeken 1 of meerdere <li> te zien. Per <li> staat een onclick. Deze roept een functie aan en geeft alle NAW gegevens mee.
De functie ontvangt dus alle gegevens en die schrijft de value waarde van de input velden over. En dat werkt dus :D

Reageren