You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '10' at line 1

<?php
error_reporting(E_ALL);

//Deze gegevens correct veranderen !!!
mysql_connect("*******", "******", "*******");
mysql_select_db("******");

$max = "10"; //Aantal berichten tonen per pagina

$conf['url'] = "http://www.mcsalier.nl/";; //url naar de map waar het gastenboek geïnstalleerd staat

$pagina_lezen = "Gastenboeklees.php"; //pagina van lezen
$pagina_schrijven = "Gastenboekschrijf.php"; //pagina van schrijven

$seconden = 60*60*24; //Na hoeveel seconden men terug een bericht kan plaatsen (standaard 1 dag)
$tijd_cookie = time() + $seconden;
?>
- Aar - op 21/01/2015 15:41:55

Pas die regel eens aan naar:

$sql = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC LIMIT ".$van.",".$max;
echo "<p>SQL Query: ".$sql."</p>";
$data = mysql_query($sql) or die (mysql_error());

Hoe ziet die SQL-query er dan uit?

SQL Query: SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC LIMIT ,10

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '10' at line 1

$van is leeg.
Zoals je kunt zien aan de query is $van niet gevuld of bestaat niet..
$van heeft dus geen waarde. Om de eerste regel te krijgen, met maximum van 10, zou $van = 0; toegevoegd moeten worden voor je de sql bouwt.
Of als je niet in bladeren geïnteresseerd ben, kun je in de sql ook .$van.", " weghalen en alleen ".$max laten staan.
Rickert Bombaklats op 21/01/2015 15:45:43

@ozzie Ja ik support vrouwelijke developers zeer. Hun denkwijze is vaak handig in de programmeer wereld.
En tja, veel makkelijke developers vinden het leuk om met een vrouw te werken. Bij op het werk wordt er vaak over gesproken.

Dat is nog eens een prachtige Freudiaanse verspreking! :-)
[offtopic]
>> Ondanks dat ik mijn mening deel met Ozzie ...

Euh, het was Rickert zijn mening. Mijn opmerking ging erover dat Rickert ogenschijnlijk "mannelijke developers" wilde typen, maar er iets totaal anders in beeld kwam te staan :-) Een schitterende Freudiaanse verspreking die mogelijk iets zegt over de wijze waarop Rickert met vrouwen omgaat ... maar het kan natuurlijk ook gewoon een gevalletje "autocorrectie" zijn. Hoe dan ook, ik vond 'm erg grappig :-)

Geen idee of er overigens significant verschil is tussen de wijze waarop vrouwen en mannen programmeren. Laten we er in ieder geval vooral zorgen dat ook vrouwen zich hier op het forum welkom voelen, gewoon als persoon en niet enkel omdat ze vrouw zijn.
[/offtopic]
Het probleem is in ieder geval opgelost zie ik hierboven, dus dat is mooi werk.

Reageren