De bedoeling van de website is dat het een opgegeven instagram-account crawled en van alle (gevonden) Instagram-foto's een zip bestand maakt, dat gedownload kan worden.
Zouden jullie deze website kunnen bekijken en feedback kunnen geven of eventuele verbeteringen opnoemen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld de volgende 100 afbeeldingen downloaden?
Ik denk dat wes bedoelt dat je pas de kwaliteit kan selecteren als je het aantal fotos hebt geselecteerd.
Check ook even je spelling:
Your file will be expire in two days.
Ook dit is een rare zin :
You can either download the ZIP-file by clicking the button 'Download' bellow. or?????
Ook vind ik nergens een terug knop als ik de plaatjes eenmaal kan downloaden
Zouden jullie allebei de opties graag onder elkaar zien?
Aan het Engels moet inderdaad nog gewerkt worden. Backlink naar de hoofdpagina is ook een goede tip. Misschien via het klikken van het logo?
Limiet is nu 100 afbeeldingen, maar dat wordt binnenkort naar Unlimited gezet. De reden dat het nog tot maximaal 100 afbeeldingen kan, is omdat ik nog een beperkt aantal schijfruimte heb. Binnenkort worden de zip-files opgeslagen op Amazon S3.
Scrapen wordt behoorlijk snel gedetecteerd door sites als instagram, kan zijn dat je hier een harde blokkade op gaat krijgen ooit. Hou daar rekening mee. Instagram heeft gewoon een API voor dit soort dingen.
Als het kan zou ik snel overgaan op de API. Ik weet niet precies hoe je je crawler/scraper gebouwd hebt maar als er iets in de structuur van de site veranderd kan je hele script useless worden.
Daarnaast was eerder al vernoemd dat scrapen al gauw opgemerkt gaat worden door het patroon zeker door grotere bedrijven.
Het probleem van de Instagram API is het volgende:
You cannot use the Instagram API to crawl or store users' media without their express consent.
Nu je van elk instagram profiel de foto's kunt downloaden en opgeslagen wordt (nu op de Amazon S3 server) kunnen ze me de toegang ontzeggen tot de API, omdat ik dan niet volgens de regels werk.
Nu het scrapen via een andere website gebeurt die wel de API gebruikt, maar de foto's niet download. Kan Instagram zelf mijn IP niet zien, maar alleen dat van de website waar ik het vandaan haal.
Kortom volgens mij wordt het traceren moeilijk, maar kan het mis hebben.
Nu ik inderdaad wel afhankelijk ben van een één website probeer ik nog een script te maken voor.een andere website, dus mocht 1 website het niet meer doen dan heb ik nog een backup
Deze regel geldt alleen wanneer je de API gebruikt. Of deze regel ook zonder API geldt is (mij) niet bekend.
Met vriendelijke groet,
Milan
[size=xsmall]Toevoeging op 05/02/2015 21:54:07:[/size]
Milan Milan op 05/02/2015 21:53:38
Hoi Victor,
Bedankt voor je reactie.
Deze regel geldt alleen wanneer je de API gebruikt. Of deze regel ook zonder API geldt is (mij) niet bekend. En zie daarbij dus geen aanleiding om te stoppen.