Beste mensen,
Ik moet aanstaande vrijdag een sollicitatieformulier afgerond hebben. De solicitatieformulier moet zich voldoen aan de volgende vier stappen :
*Een database en een tabel waarin je je gegevens kan zetten
*Een PHP-pagina met het formulier
*Een PHP-pagina die dat formulier moet verwerken (en de gegevens in de database
moet zetten)
*Meerdere PHP-pagina’s voor de beheerder, waarmee je de gevraagde lijstjes kan laten zien
De tweede heb ik inmiddels al af, de linkje hiervoor kun je hier vinden : https://vlaggetje-osman20.c9.io/po.html
Dit nog maar de HTML gedeelte. Ik weet wel dat ik nu een aparte PHP bestand moet gaan maken bijvoorbeeld po.php en dat bij po.html voegen (form method = "POST" action = "po.php").
En nu heb ik een aantal vragen.
1. Wat word er met een database bedoeld? Ik weet wel dat het een plek is waar je informatie opslaat. Hoe moet ik nu een database gaan maken? Is dat via PHP? Of moet ik MySQL gaan downloaden wat ik al deed (600 mb) en verder gebeurde er niks. Bij msql connect, moet je een username en een password hebben hoe kan ik een password en een username maken?
Ik begrijp dit niet dus kunnen jullie me dit eventjes beter uitleggen als het mogelijk is?
2. Een ander vraag is wat er bedoeld word met 'name = "..." ' en 'value = "..." '. Zo ver ik het weet is de naam = "..." waarmee de waarde opgehaald word? En 'value = "..." ' geeft de waarde aan die doorgestuurd word... Is dit correct?
3. Ik moet ook een PHP pagina maken die de bestand "po.html" moet verwerken dus "po.php"? Ik weet wel hoe je een beetje met PHP moet gaan werken, met arrays en de if-else constructie. Mijn grote vraag hier is: Kan iemand mij uitleggen, dus een beetje informatie geven in "normaal" Nederlands hoe ik gegevens via php in een database moet zetten?.
Ik weet wel dat het iets met MySQL te maken heeft daarvoor heb ik een bestandje gedownload van 600 mb, maar verder kwam ik niet meer. Bedoelt stap 3 nou dit?
Ik doe wel 5 havo, maar ik ben erg slecht in programmeren...
4. Wat word er nou precies, dus kan iemand mij nauwkeurig uitleggen wat er bij stap 4 bedoeld word? Wat word er nou precies bedoelt met "meerdere pagina's voor de beheerder".
Comments als "Zoek het lekker maar zelf uit, wij gaan dit niet voor jouw doen" is niet nodig. Ik wil zelf programmeren en ik heb een boel handleidingen gelezen, maar ver ben ik niet gekomen. Daarom kwam ik in deze forum.
Als een van jullie mij even dit opdracht goed uitlegs zou ik dit zeer waarderen.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Osman
918 views