Hulp nodig bij Formulier -- A.S vrijdag moet het af zijn..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Osman efeler

osman efeler

29/01/2015 11:46:08
Quote Anchor link
Aar de tutorial helpt me niet zo veel, ik wil een kant en klaar antwoord. Hoeft niet perse kant en klaar te zijn, maar als je me eens de functie vertelt. Als het goed is, is het iets met mysql (connect), maar ik herinner het me niet meer zo goed. En de tutorial helpt me ook niet veel.. Ik zou het liefst een directe antwoord willen. En ja ik zou er ook superveel van leren.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:56:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2015 11:48:23
Quote Anchor link
Sorry, maar zo werkt het hier niet. Er wordt toch echt verwacht dat je zelf wat probeert.
Het is immers hier PHPhulp, en geen PHPafhaalbalie.

Het klinkt misschien wat bot, maar jij bent toch diegene die de opdracht voor school moet doen? Waarom wil je het door iemand anders laten doen? Mocht je merken dat de tijdsdruk te hoog is, ga dan naar je mentor toe, en leg de situatie uit.

Dan is eigenlijk wat wij allen hier adviseren.
Gewijzigd op 29/01/2015 12:05:20 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

29/01/2015 11:48:47
Quote Anchor link
-
Gewijzigd op 29/01/2015 12:11:31 door - SanThe -
 
Ivo P

Ivo P

29/01/2015 11:49:53
Quote Anchor link
dit is dusdanig simpel dat vrijwel elke tutorial over mysql+php dit letterlijk zal noemen.

copy/paste en jouw vars erin.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/01/2015 12:11:08
Quote Anchor link
VOORUIT KLEIN VOORBEELDJE

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$link
= mysqli_connect("localhost", "my_user", "my_password", "DATABASENAAM"); // JUISTE DATABASENNAAM PASSWORD GEBRUIKERSNAAM EN HOST INVULLEN

/* check connection */

if (mysqli_connect_errno()) {
    printf("Connect failed: %s\n", mysqli_connect_error());
    exit();
}


$kolom1 = 'test1';
$kolom2 = 'test2';

// RECORD TOEVOEGEN AAN DE TABEL
if (mysqli_query($link, "INSERT INTO tabelnaam (kolomnaam1, kolomnaam2) VALUES ('" . $kolom1 . "', '" . $kolom2 . "')")) { // JUISTE TABELNAAM INVULLEN!!
    printf("Record successfully created.\n");
}
else {
    printf("foutmelding: %s\n", mysqli_error());
}


// GEGEVENS UIT DE TABEL HALEN
if($result = mysqli_query($link, "SELECT * FROM tabelnaam")) { // JUISTE TABELNAAM INVULLEN!!
    while($row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
        echo $row['kolomnaam1'] . ' - ' . $row['kolomnaam2'] . '<br>'; // JUISTE KOLOMNAMEN INVULLEN!!!
    }
    mysqli_free_result($result);
}


mysqli_close($link);
?>
 
Niels Mensink

Niels Mensink

29/01/2015 12:19:40
Quote Anchor link
Wat mij opvalt is dat je twee aparte forms gebruikt. En bovenste form heb je een spatie tussen action= en "po.php"

<form method="POST" action= "po.php">

tip: maak er 1 form van en gebruik var_dump(); voor je variabelen om te checken of je postgegevens wel goed doorkomen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/01/2015 14:45:10
Quote Anchor link
Je hebt twee manieren om via mysqli te communiceren met je database. In beide gevallen moet je eerst een verbinding maken met je database. Daarna kun je vraagstukken uitvoeren op je database.

Stijl 1: procedureel
Om een verbinding met een mysql database te maken maak je gebruik van mysqli_connect().

Om vraagstukken te stellen aan je database kun je gebruik maken van mysqli_query().

Stijl 2: object georienteerd
Om een verbinding met een mysql database te maken creeer je een object van de mysqli class.

Om vraagstukken te stellen aan je database kun je gebruik maken van de query methode. Deze retourneert ingeval van een SELECT-query een object van de mysqli_result class.

Een vraagstuk (query) kan het volgende inhouden:
- het opvragen van informatie (SELECT ...)
- het wijzigen van informatie (UPDATE ...)
- het verwijderen van informatie (DELETE ...)

Vraagstukken aan je database stel in je in de taal SQL (Structured Query Language).

Als je een SELECT-query uitvoert, dan moet je vervolgens de resultaten (als die er zijn) ophalen van de database-server met een "fetch" opdracht. Vergelijk dit met het bestellen van een product in een winkel (SELECT query) en het afhalen van deze bestelling (fetch opdracht).

In de procedurele variant haal je deze op met de mysqli_fetch_assoc() functie.

In de object georienteerde variant haal je deze op met bijvoorbeeld de fetch_assoc methode. Let hierbij op dat dit een methode is van de mysqli_result-klasse, niet van de mysqli-klasse.
Gewijzigd op 29/01/2015 14:52:33 door Thomas van den Heuvel
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.